J
jag_cassandra
jag har en häst som jag rider minst 3 dagar i veckan. Jag har försökt longera honom nån gr men det går inte. han går bara runt mig så nära han kan. Vad kan jag göra för att lära honom bli longerad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Monthy Roberts skriver mycket om kropps språk å har mycket bra bilder hur man ska stå vid longering / löslongering, kommer ju tyvärr inte ihåg vilken av hans böcker det var , möjligt "från mina händer till dina" kolla på biblioteket!
Jag kan även varmt rekommendera Hempflings bok "Dansa med hästar". Där tycker jag att han tydligt beskriver hur han håller kroppen i föhållande till hästen vid longering. Var du är drivande, hur du kallar till dig hästen och hur du får den att gå bort från dig. Ett annat tips kan vara att g på träning med tränare som är duktiga på detta, så du får se det i verkligheten. Bent branderup har en video där man ser detta, men den tror jag dt är svårt att få tag på.
Monthy Roberts skriver mycket om kropps språk å har mycket bra bilder hur man ska stå vid longering / löslongering, kommer ju tyvärr inte ihåg vilken av hans böcker det var , möjligt "från mina händer till dina" kolla på biblioteket!