Lära katten vänta och annat

Sv: Lära katten vänta och annat

Jag lägger maten i skålen och ropar kattamat. Är hon hungrig kommer hon annars så gör hon det inte. Min katt är inte direkt matfixerad, hon brukar ta en tugga lite då och då, billig i drift men full av kärlek:angel:

Våra kvällsrutiner är som följande.
Jag pluggar, katten kommer och gosar intensivt i mitt ansikte. Klockan är mycket och jag stänger av datorn och gör sovrutinerna, borsta tänder, hämta vatten å toa med katten i släptåg. Sen lägger jag mig i sängen och katten går och äter innan hon kommer och lägger sig i sängen, antingen i fotändan eller vid magen om hon vill bli omhållen. Om jag har somnat lägger hon sig på mig.

När vi hade hund sov katten i sängen och hunden på golvet av den enkla anledningen att hon var gråhund, hade mycket fästingar och tenderade att konka hem älglöss från skogen. Hon brukade ligga nedanför sängen med benen i vädret eller springa i sömnen. Något som vi alla var nöjda med.
 
Senast ändrad:
Sv: Lära katten vänta och annat

Ja det är lite ovant :D. Men hon verkar nog tycka om mig ändå. Följer med hela tiden och snackar en del. Börjat gå ut med henne. Eller snarare jag öppnar dörrarna och hon går försiktigt ut. Ovan är hon. Tror inte hon varit ute någonsin innan. Men för varje dag blir hon mer och mer modig. Och igår gick hon rätt långt. Sen när vi ska hem så säger jag bara nu gå vi hem och går lite bakom henne. Tog upp henne en gång ute då jag fick bråttom till jobbet och det gillade hon inte. Fräsfia.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Skötsel av utedass
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp