lära in skolorna?

Gullan86

Trådstartare
jag undrar nu hur ni lärde era unghästar detta:

skänkelvikning:

bakdelsvändning:

framdelsvändning:

öppna:

sluta:

hm har jag glömt något.....eller har ni fler tips på hur man kan lösgöra hästen eller hur ni tränar era hästar :banana:

Sv: lära in skolorna?

Bäst att börja från marken med ett spö och lära den att vika undan för spöt och röst kommando. Det är i allmänhet lättast att börja med framdelsvändning. Fast jag tycker att du ska ta hjälp av en instruktör.

Sv: lära in skolorna?

Köp boken "Reynirs ridskola" Den finns på Ridsport o på SIF:s försäljning. Där står allt du behöver veta.

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: Tora
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 745
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30