LÄra HÄsten Att Buga

H

hoppeflikkan

hej allihopa! Har sett många bilder här på buke och andra ställen där folk har lärt sina hästar att buga och stegra. Någon som kan det och kan förklara hur man gör? Är bästa kompis med min häst så det skulle nog gå :D tack på förhand :D

Sv: LÄra HÄsten Att Buga

Sök på internet på "klickerträning" och "häst". Det finns böcker och DVD också, bl a med Ellen Ofstad. Finns också en hel del att hitta här på Buke om du söker. Men avvakta stegra!

Sv: LÄra HÄsten Att Buga

tack så mycket :D nej stegra vill jag inte lära henne bilr väll lite komplicerat om man ska rygga :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Senast: Anna-Bella
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: MiniLi
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 748
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama