Lära häst gå i skrittmaskin

niardasp

Trådstartare
Jag har en häst som aldrig gått i skrittmaskin förut, nu kommer jag flytta till ett ställe som har det och tänkte att det kan ju vara trevligt för honom att få röra på sig lite de dagar han vilar.

Att bara sätta in honom där känns ju lite riskabelt, tänk om han får panik och försöker kasta sig ut?
Hur har ni gjort första gången ni satt era hästar i skrittmaskin?
:)

Sv: Lära häst gå i skrittmaskin

jag gick med första gången utan att ha maskinen på utan puttade själv grinderna framför mig och hästen gick bredvid mig i grimskaft. testade och stanna och vända osv.

gjorde så kanske 2 dagar. sen gick han själv i maskinen med den på, på låg fart. han fattade direkt och var aldrig några problem :).
vände till och med direkt och bytte varv så fort den var på väg att stanna :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 097
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar