lära bort ful ovana ?

KisseNova

Trådstartare
Astrid (dryga 2 år) klättrar i gardinerna för att nå ställen som hon inte kommer åt på andra sätt. Har tagit henne på bar gärning flera gånger, och hur får jag henne att sluta ? Har panelgardiner som jag helst gärna vill ha hela :crazy:

Hennes klor är oklippta just nu, och ska klippas så fort jag köpt en klosax till katter. Hon har en klätterstapel som hon inte gillar så det ska inhandlas snart. Kan det hjälpa med kortare klor ??

Fy spray har jag hört talas om, hjälper det ? Vill ha något som får henne att låta bli även när jag är borta.

Sv: lära bort ful ovana ?

Jag är inte säker på att det går att hindra katten när du inte är hemma. Kan du stänga till rummet så hon inte kommer in?

Klippa klorna kan gå också, förståss. Det går bra med en vanlig, vass nagelklippare, jag tycker det funkar bättre än klotång.

Jag kan stänga dörrar men det är inget alternativ eftersom då skriker hon istället, bortskämda kattskrälle :angel::angel:

Får se om det hjälper med att klippa klorna .

Är ni inte hemma spelar det väl ingen roll om hon skriker? Och om ni är hemma kan ni ju vakta gardinerna?

Det är väldigt lyhört där jag bor, så jag har ingen lust att få klagomål för att hon skriker när det räcker att ha öppet dörren. Dessutom skulle det då innebära att hon ednast får vara i en liten hall när jag inte är hemma eftersom det finns panelgardiner i alla fönster. Ohållbar situation. Givetvis "vaktar" jag gardinerna när jag är hemma, men problemet är ju när jag inte är hemma och stänga in katten på en minimal yta är inte hållbart.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Jag blir så less. En av katterna klättrar numera på ytterdörren när han vill in. Vi har en pardörr med en massa fönster och spröjs, så...
Svar
3
· Visningar
1 869
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag har två sphynxar, skaffade dom tillsammans med mitt ex. Jag älskar katterna, har alltid gjort. Dom har varit som mina bebisar. Vi...
Svar
13
· Visningar
2 929
Senast: skuggi
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 900
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama