Lär sig rida!

R

Ridsugna

Vi är två killar som har bestämt hos för att det här med hästar är kul, vi vill därför lära oss rida. Så hur går vi bäst tillväga?

Sv: Lär sig rida!

känner ni några tjejer som har häst så fråga dom om dom kan hålla en liten grundlektion för er..
lära er om hur utrustning ska sitta och sådant.. samt hitta lite balans på hästryggen..
sedan är det bäst att boka lektioner på en ridskola också.. ring till närmaste redan imorrn å hör om dom har platser för er i en grupp som passar er..

det är alltså bra att både ta lektioner för utbildad ridlärare OCH kunna fila lite på kunskaperna och balansen hemma..

BeastieBabe skrev:
känner ni några tjejer som har häst så fråga dom om dom kan hålla en liten grundlektion för er..
lära er om hur utrustning ska sitta och sådant.. samt hitta lite balans på hästryggen..
sedan är det bäst att boka lektioner på en ridskola också.. ring till närmaste redan imorrn å hör om dom har platser för er i en grupp som passar er..

det är alltså bra att både ta lektioner för utbildad ridlärare OCH kunna fila lite på kunskaperna och balansen hemma..

Ja, det är en bra idé att lära sig lite utom ridskolan med. :)

Min kompis lärde mig, sen började jag på ridskola. :)

:bump:

ja, och på en ridskola när eleverna är äldre (som killarna då, 23-24 år) då får man inga hästskötarkurser innan man börjar första ridkursen (iallafall inte här) och ridskolorna förväntar sig att man kan sadla och tränsa redan(annars får man ju hjälp, men det kanske inte känns så kul).. därför kan det vara bra att lära sig det privat :)

hoppas bara att det finns några justa tjejer som kan hjälpa till lite.. själv tycker jag att det är askul att lära folk (läs: pojkvänner) hur man sadlar, tränar, sätter på skydd, lindar, täckar och allt :D

Nu tycker jag att någon får ta ansvar för oss!!!:)

ja tyvärr bor jag för långt bort, bor juh långt uppe i landet jag.. och ingen häst ha jag heller, så jag kan inte hjälpa er :)

men skriv en annons på annonssidorna.. erbjud er att fixa mindra "karlgöra" i stallet som att laga saker i utbyte mot undervisning :)
det finns nog många som gärna ger bort lite fakta i utbyte mot att få allt höet uppslängt på höloftet :angel:

kul med ridintresserade killar:)
Ridskola är väl det enklaste alternativet

Förövrigt har jag en pålle som behöver ridas, han har dock ingen sadel (än) :angel:

Zindy16 skrev:
kul med ridintresserade killar:)
Ridskola är väl det enklaste alternativet

Förövrigt har jag en pålle som behöver ridas, han har dock ingen sadel (än) :angel:

Om du har en häst så borde du skaffa sadel och rida. Det är orättvist mot oss som vill ha häst:smirk:

Gör som jag börja på ridskola. Det är något av det bästa jag har gjort i mitt liv. Är 45+ trodde skulle vara jobbigt men nej jag är tydligen ganska vig ännu. Har klarat en termon o bara missat en gång o ska på nästa termin nu. Sätt igång grabbar !!!!

När ni har fått upp balansen kan ni ta en långritt på islandshästar :) Det kan ju även de som aldrig suttit på en häst göra (har äntligen fått pojkvännen att hänga med på det). Alla killar jag känner som blivit utdragna på islandshästridning har varit jättenöjda och frivilligt åkt dit en gång till :) Men en fördel är kanske att ha ridit lite innan, så man inte får sån fruktansvärd träningsvärk ;) Tycker det är ett bra sätt att träna balans, muskler och få känna på lite skogsridning och inte bara harva i ridhus på ridskolan!

Jag vill bara varna er att ridning är starkt beroendeframkallande :devil: Rätt vad det är sitter ni där med gård och både en och tre hästar :love: :bump: Ta mig som ett avskräckande exempel:rofl:

BeastieBabe skrev:
ja, och på en ridskola när eleverna är äldre (som killarna då, 23-24 år) då får man inga hästskötarkurser innan man börjar första ridkursen (iallafall inte här) och ridskolorna förväntar sig att man kan sadla och tränsa redan(annars får man ju hjälp, men det kanske inte känns så kul).. därför kan det vara bra att lära sig det privat :)

hoppas bara att det finns några justa tjejer som kan hjälpa till lite.. själv tycker jag att det är askul att lära folk (läs: pojkvänner) hur man sadlar, tränar, sätter på skydd, lindar, täckar och allt :D

Jodå, det får man visst det. Min sambo började rida som vuxen, på ridskola, och då hade de mycket teori i början så de fick lära sig göra i ordning hästen. De förväntades inte kunna någonting om hästar när de började.

Anledningen till att det hela började är att den ena av oss redan fått ett beroende av hästar och ridit en hel del under hösten och haft otroligt härliga skogsturer. Men tyvär finns inte tillgången till häst kvar, ni kan säkert gissa varför. Så ridning är beroende framkallande!

Men på Buke finns det säkert gott om tjejer som gärna skulle vilja ha lite manligt sällskap ute i stallet!:angel:

emjo skrev:
Men på Buke finns det säkert gott om tjejer som gärna skulle vilja ha lite manligt sällskap ute i stallet!:angel:

Jo vi hoppades på det...

Det står att ni "bor" i Örebro. Många här inne är "Örebroare" och kunde kanske vilja ha sällskap i stallet. Hur hade ni tänkt er? Rida privat, typ medryttare, eller vill ni ha tips på bra ridskolor?

månFare skrev:
Det står att ni "bor" i Örebro. Många här inne är "Örebroare" och kunde kanske vilja ha sällskap i stallet. Hur hade ni tänkt er? Rida privat, typ medryttare, eller vill ni ha tips på bra ridskolor?
Vi skulle vilja att någon tog med oss ut så vi får prova på det, den ena av oss har aldrig suttit på en häst. Jag har ridit ganska mycket under hösten men känner mig inte helt hundra på allt.

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 205
Senast: Äpplet.
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama