R
Ridsugna
Vi är två killar som har bestämt hos för att det här med hästar är kul, vi vill därför lära oss rida. Så hur går vi bäst tillväga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BeastieBabe skrev:känner ni några tjejer som har häst så fråga dom om dom kan hålla en liten grundlektion för er..
lära er om hur utrustning ska sitta och sådant.. samt hitta lite balans på hästryggen..
sedan är det bäst att boka lektioner på en ridskola också.. ring till närmaste redan imorrn å hör om dom har platser för er i en grupp som passar er..
det är alltså bra att både ta lektioner för utbildad ridlärare OCH kunna fila lite på kunskaperna och balansen hemma..
Zindy16 skrev:kul med ridintresserade killar
Ridskola är väl det enklaste alternativet
Förövrigt har jag en pålle som behöver ridas, han har dock ingen sadel (än)
BeastieBabe skrev:ja, och på en ridskola när eleverna är äldre (som killarna då, 23-24 år) då får man inga hästskötarkurser innan man börjar första ridkursen (iallafall inte här) och ridskolorna förväntar sig att man kan sadla och tränsa redan(annars får man ju hjälp, men det kanske inte känns så kul).. därför kan det vara bra att lära sig det privat
hoppas bara att det finns några justa tjejer som kan hjälpa till lite.. själv tycker jag att det är askul att lära folk (läs: pojkvänner) hur man sadlar, tränar, sätter på skydd, lindar, täckar och allt
emjo skrev:Men på Buke finns det säkert gott om tjejer som gärna skulle vilja ha lite manligt sällskap ute i stallet!
Vi skulle vilja att någon tog med oss ut så vi får prova på det, den ena av oss har aldrig suttit på en häst. Jag har ridit ganska mycket under hösten men känner mig inte helt hundra på allt.månFare skrev:Det står att ni "bor" i Örebro. Många här inne är "Örebroare" och kunde kanske vilja ha sällskap i stallet. Hur hade ni tänkt er? Rida privat, typ medryttare, eller vill ni ha tips på bra ridskolor?