Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag dömer ju dressyr och då ser jag ofta att hästarna kan andra program än vad ryttarna försöker rida. De ökar in på diagonaler där det numera ofta ligger avbrott och så.
Ja och ofta är det här superproffsiga ridskolehästar vars ryttare/elever inte vet om att det varit andra program förr så de blir lite överraskade. Men varje gång jag ser ngt sånt tänker jag att jag verkligen gillar hästar. De vill alltid göra rätt, det är bara det att de inte alltid fattar vad vi menar, för att vi är för otydliga.Så taskigt att skriva om programmen!
Ja och ofta är det här superproffsiga ridskolehästar vars ryttare/elever inte vet om att det varit andra program förr så de blir lite överraskade. Men varje gång jag ser ngt sånt tänker jag att jag verkligen gillar hästar. De vill alltid göra rätt, det är bara det att de inte alltid fattar vad vi menar, för att vi är för otydliga.
Lär era hästar sig dressyrprogrammen? Jag vågar inte rida program på träning/hemma längre för min lär sig blixtefort och sen tycker hon att hon kan bäst själv och bryr sig inte om att vänta på mig och mina signaler.
Har samma problem med min. Tränar väldigt sällan halt på medellinjen utan galopperar nästan alltid hela medellinjen på träning. Möjligtvis att jag kan göra en halt i slutet när jag känner att hästen verkligen tänker framåt och inte längre tänker halt så fort vi vänder upp. Halter gör vi annars på andra ställen .Jag hade under drygt ett år tränarens GP häst (som tog mig från LA till St George på det året). Han var fenomenal på uppridning i galopp - halt - fram i tram. Jag behövde bara fatta galopp o pricka medellinjen så skötta han resten . Inte riktigt lika kul när halterna låg vid G istället för X, det tog tvärstopp. Eller när tränaren red GP med samma häst och programmet avslutas med passage - piaff vid x och fram i passage . Samma häst bjöd också på ettor i treorna och piaff istället för galoppfattning i Msv C-A - helt underbar!
Nuvarande 9-åring har också anammat det här med halt vid X, bara det att X i hennes tycke ligger närmre A för varje gång. Behöver jag säga att vi numera aldrig gör halt före G på träning?
Ja, efter typ 2 gånger på tävling och är hon pigg laddar hon järnet för övergånger uppåt, är hon lat så försöker hon bryta/sakta av så tidigt som möjligt jag rider aldrig programmen hemma.Lär era hästar sig dressyrprogrammen? Jag vågar inte rida program på träning/hemma längre för min lär sig blixtefort och sen tycker hon att hon kan bäst själv och bryr sig inte om att vänta på mig och mina signaler.