LapTopKort

zask

Trådstartare
Nu har jag gått och blivit med LapTop i jul och ska då givetvis även skaffa mig ett kort till den så jag kan vara på buke :smirk:

Är det någon som har erfarenheter? Vad bör jag tänka på?
 
Sv: LapTopKort

Kopplar du upp dig via bredband eller modem?
Om det är det första,ska det vara kabel eller trådlöst?

Många bärbara har både nätverkskort och modem integrerat i sig, det sitter inget i?
 
Sv: LapTopKort

Menar du nätverkskort? Det är sannolikt inbyggt i din dator, kanske tom trådlöst så du inte behöver sladd om du har en trådlös router.

Annars rekommenderar jag trådlöst och ett "nätverkskort" som man sätter i usb-porten.
 
Sv: LapTopKort

Det heter UMTS och det är ett kort man stoppar i datorn. Så det blir trådlöst :smirk:
 
Sv: LapTopKort

UMTS, det är samma sak som 3G, så du kör över mobilnätet.
Har du en 3G-mobil?
Då finns oftast modemdriavre att tanka hem gratis och sedan kan man ansluta mobilen till datorn med antingen kabel, IR eller Blåtand.

Finns kanske speciella kort också, men dom har jag dålig koll på!
 
Sv: LapTopKort

Nej jag har vanlig mobil....

Aha...så det är 3G...oki...ska nog gå dit och fixa det idag så man kan surfa lite hemma oxå :smirk:
 
Sv: LapTopKort

Men har du inget vanligt nätverkskort inbyggt? Skulle vara väldigt konstigt om en ny dator inte hade det och bara levererades med ett såndat kort. Kommer ju bli väldigt dyrt om du bara ska surfa över 3G.
 
Sv: LapTopKort

Jo men nätverkskort är klart jag har, detta är för att få tillgång till Internet bara. Ett mobilt(PCMCIA(tror jag)) moden kan man säga. Det är inte så fasligt dyrt faktiskt..... :smirk:
 
Sv: LapTopKort

Mina chef sa att det var upp till 1Gigabyte överföring för 495:-/mån. Inte så farligt om man tänker på att man kan surfa överallt man har täckning. En hastighet på 365kilobit/sec är ju inte helt fyskam heller. Något jag tror jag ska fixa i framtiden.
 
Sv: LapTopKort

*hrm* Jag som då verkligen inte kan så mycket om sånt här undrar då... 30 EUR för 10 fri surfning i månaden?
 
Sv: LapTopKort

Jag undrade mest om det var dyrt jämnfört med Sverige? :o Sorry om jag är otydlig men jag kan bara uttrycka mig i tid...fast 50 MB ska motsvara 10 timmar??
 
Sv: LapTopKort

Jaru, ingen anning du. Beror väll på hur mycket man surfar? För 1Gb kan man ju sitta dygnet runt och surfa för typ, så länge man inte sitter och tankar då.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Otherside
·
IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
428
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Smoothi
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp