pewa

Trådstartare
Söker info om hingsten Lanthan (e Lombard), en Hannoveranare. Har sökt på nätet men inte hittat så mycket. Tänkte att någon här kanske hade info om denna (tyska) hingst.
vad har den gjort? dressyr eller hoppförvärvare? allt ni vet är tacksamt.
Har varit och tittat på en häst som har han som morfar.

/pewa - hoppas och tackar i förväg om någon har info

Sv: Lanthan

Lanthan är känd för att producera dubbeltalanger, hästar med både gång, hopp,med bra temperament och bra typ.

Han har 14 godkända söner och 65 SPS-ston.

Lanthan:

jlanthan.JPG

Han är morfar till "vår" nya Sandro Hit-hingst Sir Savoy, som i år betäckt massor. Bland annat så har Klaus Balkenhol lämnat fyra ston till honom. Han hoppar inte heller dåligt!

Sir Savoy:

SirSavoyStandbild-300.jpg

SirSavoyTrabbildKoerung-500.jpg

/C

Sv: Lanthan

Tackar!
Inte för att stammen gör individen bättre men det är lite kul och ta reda på om det är vettiga förfäder eller ej. På stammen så verkar det vara en liten goding.

Sir Savoy såg mycket trevlig ut. Det utseendet hade jag inte tackat nej till :-)

/pewa

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 434
Senast: Lisalei
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 815
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka