Långvarig blödning

Glimra

Trådstartare
Jag behöver råd. Gjorde ett byte av p-stav i mitten av mars i år, innan dess hade jag relativt regelbundna blödningar. Nu har jag blött varje dag sedan 25e april. Mer eller mindre flöde men har haft behov av trosskydd dagligen vilket inte är normalt för mig. Jag förstår att det är hormonerna som stökar men hur länge "behöver" jag ha det så här innan det är lämpligt att söka vård? Gjorde ganska nyligen en kolposkopi som visade på att tidigare cellförändringar försvunnit så det bör inte vara något sådant. Känner mig inte orolig egentligen men det är fan inte roligt att leva såhär.

Jag behöver råd. Gjorde ett byte av p-stav i mitten av mars i år, innan dess hade jag relativt regelbundna blödningar. Nu har jag blött varje dag sedan 25e april. Mer eller mindre flöde men har haft behov av trosskydd dagligen vilket inte är normalt för mig. Jag förstår att det är hormonerna som stökar men hur länge "behöver" jag ha det så här innan det är lämpligt att söka vård? Gjorde ganska nyligen en kolposkopi som visade på att tidigare cellförändringar försvunnit så det bör inte vara något sådant. Känner mig inte orolig egentligen men det är fan inte roligt att leva såhär.
Jag tycker du ska kontakta vården nu och inte vänta. När jag hade p-stav så försvann mensen helt, att du istället blöder hela tiden kan inte vara normalt. Bytte du märke?

Jag har haft samma problem, fast då bytte (eller tog jag ut? Minns inte nu) jag hormonspiral.

Kolla upp det! Kontakta en kvinnoklinik. Det kan vara nåt, typ cysta, men det kan lika gärna vara "ingenting". Jag fick några tabletter som skulle göra det bättre, minns inte vad de heter.

Jag blödde säkert 1 månad i sträck efter jag satte in en färsk stav. Var standard för mig, men fick bättre perioder efter det.
Detta skedde dock redan första mensen efter bytet, som jag förstår det har du haft perioder efter bytet och först nu börjat blöda en längre period?

Jag skulle höra mig för med vården för säkerhetsskull. :)

Jag satte in en spiral i november, blödit sen dess...enligt bm är det vanligt.
Nu har mitt börjat lugna sig, men kommer fortfarande småblödningar ibland.

Vet inte hur stor skillnad det är på stav och spiral tho. Hade ringt min bm om jag varit orolig ☺️

Hur länge har du haft p-staven? Alltså när du startade med metoden. Just p-stav kan ge atrofiska slemhinnor efter lång användning och då blöder man ständigt.

Jag tycker du ska kontakta vården nu och inte vänta. När jag hade p-stav så försvann mensen helt, att du istället blöder hela tiden kan inte vara normalt. Bytte du märke?
Har alltid haft det så, likadant med min mamma. Hade spiral tidigare och hade regelbunden låtsasmens då med. Barnmorskorna jag träffat verkar inte tycka det är konstigt. Tror inte jag bytte märke men det vet jag inte?

Jag har haft samma problem, fast då bytte (eller tog jag ut? Minns inte nu) jag hormonspiral.

Kolla upp det! Kontakta en kvinnoklinik. Det kan vara nåt, typ cysta, men det kan lika gärna vara "ingenting". Jag fick några tabletter som skulle göra det bättre, minns inte vad de heter.
En cysta vet jag att jag har men den var så liten att de inte gjorde något åt den. Visste inte att de kunde göra att det blöder mer, ska ha det i åtanke, tack!

Jag blödde säkert 1 månad i sträck efter jag satte in en färsk stav. Var standard för mig, men fick bättre perioder efter det.
Detta skedde dock redan första mensen efter bytet, som jag förstår det har du haft perioder efter bytet och först nu börjat blöda en längre period?

Jag skulle höra mig för med vården för säkerhetsskull. :)
Det kan säkert vara så för mig med, minns inte hur det var förra gången och jag har inte heller bytt tidigare. Nja, det var pågående när p-staven byttes så det kanske är därför.

Hur länge har du haft p-staven? Alltså när du startade med metoden. Just p-stav kan ge atrofiska slemhinnor efter lång användning och då blöder man ständigt.
Oj jaha det visste jag inte. Har inte läst bipacksedeln om jag ska vara ärlig. Det här är min andra så 3 år och två månader nu. Det känns inte så länge?

Jag hade det så med hormonstav. Blev väl något bättre men hade blödningar ofta och efter ett år ledsnade jag och tog ut dem.
Enligt bm inget fel bara att jag var en av de få som inte blir i stort sett blödningsfri

Jag hade det så med hormonstav. Blev väl något bättre men hade blödningar ofta och efter ett år ledsnade jag och tog ut dem.
Enligt bm inget fel bara att jag var en av de få som inte blir i stort sett blödningsfri
Får jag fråga om du bytte till något annat eller har du gått utan?

Får jag fråga om du bytte till något annat eller har du gått utan?
Jag har provet det mesta, det jag går bäst på är p-piller men det får jag inte äta nu pga ålder så äter mellanpiller som funkar ok ändå.
Har haft både stav och spiral men hade mellanblödningar med båda tyvärr

Oj jaha det visste jag inte. Har inte läst bipacksedeln om jag ska vara ärlig. Det här är min andra så 3 år och två månader nu. Det känns inte så länge?

Nej det låter inte så länge men om det fortsätter månad ut och månad in så finns ändå risken tyvärr.

Hade samma problem med p stav, blödde som en tok i 4 mån. Kan inte ha några hormonella p medel öhvt utan att få blödningarna från hell. Visade sig bero på 2 myom i livmodern som ställer till det rejält för mig.

Hade samma problem med p stav, blödde som en tok i 4 mån. Kan inte ha några hormonella p medel öhvt utan att få blödningarna från hell. Visade sig bero på 2 myom i livmodern som ställer till det rejält för mig.
Oj okej. Hur upptäcktes det? Vet att de ultraljudade runtikring på kolposkopin eftersom de upptäckte en liten cysta på ena äggstocken. Det är så tråkigt bara för jag bytte från spiral för att det inte fungerade och p-staven har verkligen varit klockren fram till nu.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 930
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Anonymt användarkonto då jag vet att folk i närheten av mig vet vem jag är. De senaste åren har jag studerat och jobbat som vikarie i...
Svar
15
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar