Långvägaflyttare!

Sv: Långvägaflyttare!

Förresten, ett tips ifall det blir så att du flyttar i augusti/september; det går väldigt många flyttlass kors och tvärs inför terminsstarten. Kan tänka mig att det går en hel del lass ner till t.ex. Lund och Malmö som sen går tomma norrut igen. Jag fick ner mitt bohag på det sättet; svägerskans kollega hade en son som skulle börja plugga i Umeå, så när de hade varit där och lämnat hans prylar åkte jag, katten och mina grejer med dem söderut. Betalade hutlösa 2000 kr. :D
 
Sv: Långvägaflyttare!

När jag flyttade sist flyttade jag 30 mil till Dalarna hem till min sambo.
Bodde tidigare i en gigantisk 1a på hela 21 kvadrat så jag hade inte så mkt att släpa med mig.
Jag tog med mig typ lampor, tavlor, mina kläder och köksgrejer.
Möblerna jag hade var ju pyttesmå anpassade för en mini 1a och passade inte in i sambons lägenhet + att sambon tyckte de var hemska.

Men efter att jag flyttat in så har vi bytt ut även sambons gamla möbler mot sånt som båda gillar.
Är bara sambons sängram + sängbord samt ett vitrinskåp som finns kvar sen gammalt.

Nästa gång vi flyttar blir det förhoppningsvis till något större.
Men beroende på hur det nya boendet ser ut så bestäms också vilka möbler som får följa med.
Vi har tex en gigantisk soffa som är svårplacerad och inte passar vartsomhelst.
Men något som jag inte tror kommer att bytas ut är sängramen och de tillhörande sängborden som sambon min ritat och byggt alldeles själv så de är lite heliga för honom.
Övriga möbler som vi har nu får följa med om de passar in bra helt enkelt.
Dock finns det en del gamla möbler i både min och sambons släkt som vi har paxat att ha när vi hittar något större.
 

Liknande trådar

Fritid För ungefär en månad sedan så flyttade jag in i min första egna lägenhet som jag ska ha nu i några år medan jag studerar och jag trivs...
Svar
11
· Visningar
1 760
Senast: fickan
·
Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp