Långureer! :D

D

Duddi

Jag och en kompis ska ut på långtur i sommar. Vi kommer rida ca 1,5 mil första dagen. Vi ska sova över i ett stall så hästarna kan gå ute. Sen rider vi tillbaka efter två dagar samma väg. Varken vi eller hästarna har varit ute på långtur förut och hästarna har inte värdens bästa komdis. Men så pass bra att vi ska klara det i alla fall. Vi ska även ha en vilopaus efter ungefär halva vägen vid en sjö. Nu undrar jag vad man ska tänka på när man rider på långtur. Vad ska man packa ner? Jag vill gärna ha massor av tips. Tacksam för svar!

Sv: Långureer! :D

Ni ska alltså rida 1½mil dag1 vila dag2 och rida 1½mil dag3.
Varför rida så kort?

Packa inte ner mer än det apsolut nödvändigaste. Packa sakerna i plastpåsar i sadelväskorna så blir inte allting dyngsurt om det regnar.

/Linnea

Sv: Långureer! :D

Det är våran första långtur. Och hästarna har, som sagt, inte värdens bästa kondis.. vi tänkte även göra en längre nästa sommar. Då ska vi träna upp deras kondis ännu bättre. Men man måste väl inte rida ultra långt på en långtur?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: Anna-Bella
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 193
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 177
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈