Z
Zelma
Sv: Långtidsjukskriven och hästägare
hejja!
hejja!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var själv sjukskriven i 3 år varav jag spenderade 6 månader på rehabilitering och ytterligare 6 månader i arbetsprövning mm.kenneth skrev:Det är ju faktiskt så att det är tråkigt att jobba och roligt att ha häst!! Då är det ju jättebra om vi andra kan betala för dom som "orkar" ha häst men inte orkar jobba. Jag säger bara en sak, bidragssverige!!!! Dvs mina rättigheter att parasitera på andra.
ladymiranda skrev:Är det så du ser på oss alla "sjukskrivna"....
Själv är jag sjukpensionär sen några år tillbaka och är inte ens 40 fyllda- tror du man är lycklig då?
Föll från en häst -96 och skadade nacken, ryggen och höften efter det har jag fått fibro....
Jag har kämpat i flera år för att kunna få min vardag att fungera, det gör den nu de flesta dagar, men hade jag inte haft mina hästar och hundar hade jag aldrig nått hit-det kan jag lova..
Jag kan visserligen inte ta hand om hela stallet själv och rida var dag ,men jag går ut till dom och de finns där för min själ de dagar då jag inte kan göra så mkt. praktiskt med dom.
Saken är den att min ena dotter och min sambo är hästägare de med så vi hjälps åt-de dagar jag inte orkar göra något i stallet har jag ändå förmånen att kunna rida ut i skogen och njuta av lugnet...
Jag bad aldrig om detta- men hade inte sjukpenning funnits så hade alla skadade och sjuka människor blivit socialfall istället-skulle et kännas bättre för dig?
Det bidrar man ju till med som skattebetalare..
Vi sjuka och skadade kanske ska vara utan både mat,hem,bil,och kläder........
kenneth skrev:Bit ihop och gnäll inte!!!!
kenneth skrev:Bit ihop och gnäll inte!!!!
du tror att man valtkenneth skrev:Jag tycker att man kan väl bli sjukskriven redan vid födseln så kan vi alla hålla på med hästar hela livet!! Om smärta, stress och oro är vad som krävs ja då har väl hela befolkningen kvalificerat sig förr eller senare i livet.
kenneth skrev:Jag tycker inte att man skall göra sig av med djuren, absolut inte. Jag har själv alla slags djur och kan inte tänka mig att vara utan dom. Men, jag har också ont i kroppen men jag klagar inte för det. Jag jobbar och har djur fast jag har ont. Jag är så j-a trött på att höra på alla dessa j-a offer som det är så synd om. Så om det nu gör ont att arbeta, so what, vad är det med det som gör att jag ska betala för er. Det är bara i Sverige som man kan gnälla till sig pengar. Jag har bott så mycket i USA och där finns inte mentaliten att jag ska vara sjukskriven för jag har ont. Säkert är det mer än hälften av alla hästmänniskor som kommit upp i åren som har skitont men inte kan jag begära att andra människor ska betala mig för det. Bit ihop och gnäll inte!!!!
TinyWiny skrev:Den friske har många önskningar den sjuke bara en att få bli frisk.Jag hade världens bästa jobb förut jag var häst skötare trots mina handikapp med kronisk trötthet svår tinnitus, ljudöverkänslighet, och allvarlig hörselskada kunde jag jobba 75% (Bita ihop och kämpa Kenneth)för att det var så kul, varje dag ridbyxorna åkte på var en bra dag, Så hände det som inte får hända, en olycka på arbetsplatsen satte efffektivt stopp för framtida jobb, En häst bet av nerverna i min armbåge och trots upprepade operationer blir det tyvärr inte bra. Jag önskar att jag kunde jobba men försäkringskassan vill inte ställa upp på reghablitering då de anser att det inte är någon ide att rehablitera någon de ändå inte tror kommmer kunna jobba. Jag har nu förtidspension och trots att jag tjatar vill inte försäkringskassan ge mej en chans, är så glad att jag kan ha min lilla pålle ,trots att min dotter måste göra allt tungt jobb heder åt henne Är så glad att min sambo ställer upp och hjälper till när det behövs även min son fast de inte är ett dugg intresserade av hästar, Men de vet hur viktigt det är och hur oerhört värdefullt det är att få leva med djur. Att människor ser ner på varandra speglar bara de själva, när man inte duger i sina egna ögon kan ju ingen annan duga heller. DÖM INGEN FÖRREN DU GÅTT EN MIL I HANS MOCKASIN..... Jag behöver inte se ner på någon för jag vet att du inte vet vad jag vet och att jag inte vet vad du vet