längre steg med v fram.???

B

Billion99

hej, jag har ett litet problem med min häst. han tar nämligen mindre steg med höger fram en vänster fram.. har provat lite olika metoder men inget funkar..:cry: har ni några tips till mej? är i starkt behov...

Sv: längre steg med v fram.???

hej, jag har ett litet problem med min häst. han tar nämligen mindre steg med höger fram en vänster fram.. har provat lite olika metoder men inget funkar..:cry: har ni några tips till mej? är i starkt behov...

Men går den orent då? :confused:
Kan ju vara att den sparar ena bakbenet (det diagonala räknat från det som är kortare i steget) Eller att den sparar ena fram. Det bör nog kanske upp.

Du kanske är ojämn i din inverkan, har du samma kontakt på båda tyglarna, har du ytter bak med, tex?

Senast ändrad av en moderator:

nä, men de är så här, på höger fram så har hen en medfött högre trakt en på vänsterfram. och vi har en av komunens duktigaste hovslagare men han säjjer att han inte vågar ta ner så mkt mer i trakten.. + att han har hovbroskförbening fram. (inte VÄRSTA slaget men en liten) jag vet inte om de kan vara pågrund av de.. har nyligen varit in med han hos veterinären och då fick vi diagnosen att han hade dubbelsidigkotledsinflamation och pålagringar vid lederna men inte i.. vet inte om de kan vara derför.. :confused:

nä, men de är så här, på höger fram så har hen en medfött högre trakt en på vänsterfram. och vi har en av komunens duktigaste hovslagare men han säjjer att han inte vågar ta ner så mkt mer i trakten.. + att han har hovbroskförbening fram. (inte VÄRSTA slaget men en liten) jag vet inte om de kan vara pågrund av de.. har nyligen varit in med han hos veterinären och då fick vi diagnosen att han hade dubbelsidigkotledsinflamation och pålagringar vid lederna men inte i.. vet inte om de kan vara derför.. :confused:

Och det blev han behandlad för hoppas jag?? Om vi utgår från det så har du väl haft en efterkontroll så att din häst är fräsh nu? Annars skall du förstås börja i den änden.

Och det blev han behandlad för hoppas jag?? Om vi utgår från det så har du väl haft en efterkontroll så att din häst är fräsh nu? Annars skall du förstås börja i den änden.

ja han är behandlad nu. vi ska ringa til veterinären imorron och beställa tid för återbesök.. han har varit behandlad i 2v då..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 024
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 425
Senast: Lutten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka