Långpannebakning

Och det är ju lite kul egentligen... Visst, det ÄR kaffe i kärleksmums/snoddas/mockarutor/kafferutor men såpass lite att det - i alla fall enligt mig då - bara förhöjer chokladsmaken. Kan inte för mitt liv tycka att de SMAKAR kaffe, eller?
Inte direkt, endast glasyren som kan smaka lite kaffe, kom på att jag även hört kokosrutor om samma kaka å de är ju lite kokos på toppen om man vill. 😅
 
Går under namnet fotbollskaka hos oss. Rör ihop 9 ägg, 8-9 dl socker, 9 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, ev vaniljsocker och lite smält/ brynt smör(25 -50gr). Bred ut i långpanna, bakplåtspapper alt, smörj och havregryn. Lägg på frysta eller färska bär, äpplebitar+ kanel. Grädda 175 gr 15-20 min gott om det är lite kletigt i mitten. Skönt att slippa vispa. Går att öka och minska smeten. Tex 3x3x3 till en vanlig Springform.
 
Och det är ju lite kul egentligen... Visst, det ÄR kaffe i kärleksmums/snoddas/mockarutor/kafferutor men såpass lite att det - i alla fall enligt mig då - bara förhöjer chokladsmaken. Kan inte för mitt liv tycka att de SMAKAR kaffe, eller?
Jo, det gör det ibland. Framförallt när de gjorts av dem som gillar kaffe och tog lite extra 🙈.
//Hon som inte dricker kaffe
 

Liknande trådar

Mat Fram med de bästa recepten på päron. Trädet dignar och de är mogna nu.
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henriksdals Ryttarförening utanför Sjöbo i Skåne är i full gång med förberedelserna inför årets Folksam SM i utomhushoppning, som går av...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare i veckan meddelade Umeå ryttarförening att en viktgräns kommer att införas för ridskoleelever. Verksamhetschef Camilla Granberg...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Umeå Ryttarförening inför en övre viktgräns för sina ridskoleelever. Det betyder att man inte längre kommer att kunna delta i deras...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp