Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är väldigt förtjust i klassikern kärleksmums/snoddas, men vaniljhjärtan i långpanna är också en ny favorit för mig:Fram med de bästa långpannerecept inför bakning åt ryttarföreningen.
Mockarutor för helveteJag är väldigt förtjust i klassikern kärleksmums/snoddas,
Nä, för mig har det hetat kärleksmums sedan 70-talet...Mockarutor för helvete
Men ja dom är goda även morotskakevarianten
Jag avskyr det namnet på riktigt.Nä, för mig har det hetat kärleksmums sedan 70-talet...
Vi kallade de nog oftast bara "mums". Dock har jag svårt för namnet snoddas. Tycker att det låter jätteudda.... Och mockarutor förknippar jag knappast ens med mina kärleksmums. Jag tänker alltid först att det är en helt annan kaka! Men jag tror att det har lite att göra med var någonstans i landet man befinner sig? Det finns ju andra bakverk som också har många namn, som t.ex. Glömmingetårtan....Jag avskyr det namnet på riktigt.
Ja men i det fallet finns inget annat namn. *halva rötterna typ halvmil/mil från glöminge...* kärleksmums och kladdkaka är självklart men vill ha nått nytt.Det finns ju andra bakverk som också har många namn, som t.ex. Glömmingetårtan....
Är det på något vis bevisat att den uppfanns i just Glömminge då??Ja men i det fallet finns inget annat namn. *halva rötterna typ halvmil/mil från glöminge...* kärleksmums och kladdkaka är självklart men vill ha nått nytt.
Ingen aning om namnet. Men den kallas även för ölandstårta.Är det på något vis bevisat att den uppfanns i just Glömminge då??
Pinocchiotårta, Brittatårta, Glömmingetårta, Mammas tårta, Ölandstårta, Margaretatårta och Herrgårdstårta är namn på samma tårta. En mycket populär tårta med sockerkaksbotten, marängtopp, vispad grädde och bär.
Det receptet tar jag!Ryttarkakor såklart https://www.arla.se/recept/ryttarkakor/
Tänkte också föreslå det, så gott!Ryttarkakor såklart https://www.arla.se/recept/ryttarkakor/