Långhåriga kattungar

Sv: Långhåriga kattungar

Är det en birma du vill ha, tycker jag att du ska ha den målsättningen. :) Vad kostar en birma i normalpris, 6-7000? Det är väl ganska snabbt ihopsparat?
Håller en tumme för att du hittar din katt till slut!
 
Sv: Långhåriga kattungar

Dom jag har sett har kostat 4-6000kr men då är dom inte avelskatter, vilket jag troligen inte behöver. Men man kan ställa ut dom.

Ja det skulle säkert vara lätt att spara ihop om jag inte hade massa annat som ska gå före tex. utlandsresa i vinter(inte nu alltså men nästa vinter) med hela daniels tjocka släkt, och sambon säger hela tiden att använd pengarna till något vettigare i ställe. bla bla.
Men jag kanske tycker att detta är vettigt. Har ju alltid velat ha en sån katt! Får se hur det blir, kanske spar en massa mer pengar nu också när vi ska flytta!
 
Sv: Långhåriga kattungar

Nu har jag hittat en till kattunge som är intressant, men jag tycker ju att det här med pälsen är så himmla svårt.

Hur tror ni att katten längst till vänster den bruna på bilden kommer att bli i pälsen? Är ju så svårt att se på den där bilden. Den ljusa till höger kommer väll bli korthårig iaf? Men den svarta måste ju bli långhårig?
Vi är intresserade av den längst till vänster men vad tror ni om hur den kommer att bli i pälsen? Hjälp mig!!

Kattungar!
 
Sv: Långhåriga kattungar

Vill du ha en birma så tycker jag absolut att du ska spara till en! Man ångrar sig aldrig när man sparat till sin drömkatt, lovar! ;) Om det inte spelar någon roll om det är en kattunge eller vuxen så kan du ju leta efter en omplacering. De brukar ju vara precis lika fina men lite billigare.

/Erica
 
Sv: Långhåriga kattungar

Jag tror jag helst vill ha en kattunge, eller ungkatt. En som är 7mån -1år är inga problem.
Jag funderar även på att man skulle kunna vara fodervärd åt en birma, men en sån katt och en uppfödare som vill det lär väll vara lite svårt att få tag på kanske?
 
Sv: Långhåriga kattungar

Håll utkik bland omplaceringsannonserna då skulle jag säga. :)

Angående fodervärd så tycker jag nog att det ska ligga mer bakom att man söker en fodervärdskatt än att man vill ha en katt billigare. D.v.s. en fodervärd för mig är någon som jag dels litar på till 100% (vilket ju är svårt med folk man inte känner) och som dels har avelsintresset. Min hona hade jag ju först på halvfoder (dvs jag betalade halva summan = 3500 kr) och det var ju egentligen en riktig lyckträff att jag stötte på en uppfödare som litade på en okänd människa tillräckligt mycket för att lämna henne hos mig. Men jag är väldigt tacksam, för nu fick jag verkligen en kanonstart i min egen uppfödning (jag fick köpa loss honan och ha som min egen men har haft jättemycket stöd från uppfödaren). Så man kan ju ha tur också. ;)

/Erica
 
Sv: Långhåriga kattungar

Men det är ju lite så jag tänker att då skulle man ju kunna få hjälp med allt vad avel heter och med att komma ut på utställningar, för ska jag göra det själv då vette katten om det blir något alls. Tycker det känns lite jobbigt att komma in helt grön utan någon som helst grund att stå på och dessutom stå där helt själv.

Så det handlar då verkligen inte om att få en katt till ett billigare pris.
Det lär ju iaf kosta en del att testa katten och alla andra saker man måste göra.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 121
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 478
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 283
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp