Långhåriga eller ej?

Druvan

Trådstartare
Dessa två ungar i kullen har mjukare och lurvigare päls än övriga. Tror ni dom blir långhåriga? När märker man det? Dom är 7 veckor nu :p

kattungar_1198420422.jpg

Sv: Långhåriga eller ej?

Skulle vilja se svansarna, det brukar vara lättast att avgöra där. Den röda närmast ser iaf korthårig ut, men å andra sidan kan vissa se korthåriga ut länge.

Ska försöka fota svansarna :p. Dom har helt annan päls än övriga; alldeles mjuk som fetvadd ungefär. Här är två bilder till (5 veckor på dessa):

iuffe071211_1197661666.jpg

btitti071211_1197661627.jpg

dom där blir korthåriga med "tendens till lite långhår" . Min katts bebisar såg ut exakt likadana när de var i ca vecka 8.. och när ja senare hälsade på dom som vuxna var de korthåriga.:o
Problemet med korthåriga ungar än långhåriga är att de inte är lika intressanta att köpa konstigt nog.
Jag minns när vi satte ut annonsen "ulliga små kattungar" jättemånga kom och skulle titta men när de möttes av dom så blev dom snopna och nästan en tendens till lite "grinighet" då de tyckte att vi "ljugit" i annonsen och att de inte alls var så långhåriga som de hoppats på .. folk är ju roliga ibland:D

Hur såg dom ut som nyfödda?

Dom kattungar jag fått som blivit långhåriga har varit silkigare och blankare i pälsen när dom varit riktigt små.

*älskar rödingarna:love:*

Tror långhåriga. Kolla tassarna. Har de tussar mellan tårna blir det långhår.

Skitsöta! :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 913
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka