Längd på halsband till kille?

Cashmir

Trådstartare
Kedjelängden alltså. Är en typiskt dogtag (bricka) och vill inte att den ska vara jättelång men givetvis inte sitta för tajt uppe vid halsen heller. Någon som har koll? Finns att välja på 45, 55 och 65 cm.

Kedjelängden alltså. Är en typiskt dogtag (bricka) och vill inte att den ska vara jättelång men givetvis inte sitta för tajt uppe vid halsen heller. Någon som har koll? Finns att välja på 45, 55 och 65 cm.
beror ju helt på killen längd o storlek.
Har en vännina som är ca 170 cm o kraftig, på henne hamnade hänget på en kedja på 70 cm mitt mellan brösten.

45 blir kort. Det är "normalt" halsband på normalbyggd kille skulle jag säga.. *klurar på sno magens hals* Vänta ;)

Om man kollar på min karl skulle jag säga 55 eller 65 beroende på hur långt ner du vill att det ska hänga.

Så länge han inte är RIKTIGT grov runt halsen röstar jag på 55 cm. 65 hamnade det i tutthöjd på maken ;)

55 köpte jag till lillebror, han skulle nog kunnat ha 45 också, då han är ganska tunn men jag tyckte 55 blev himla snyggt och har svårt att tänka mig att någon som inte är lika tunn som honom skulle vara snygg i 45, det blir liksom lite får mycket stryp-känsla kan jag tycka. (Fast det beror ju såklart på hur tight man tycker är snyggt att det sitter.

Ja, jag tror också att 45 blir för tajt! Jobbar i smyckesbutik och jag skulle nog rekommenderat 55 jag med :), alternativt 65 om man vill att det hänger lite längre ner (men tänk på att en sån bricka också hänger ner lite och "förlänger" halsbandet lite). Men passande längd på halskedja beror mycket på grovlek hos personen...

Senast ändrad:
Hittade dessa bilder som kanske man vara till lite hjälp :)

small_model_chain_length_cm_82_SE.jpg

halsband.JPG

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 792
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka