längd på gjord (:

Sv: längd på gjord (:

Min tjockis d-ponny har 125 en 110 går inte o spänna för henne xD
Den stor har 130 :)

min har också 110, hon är biff , tillochmed lite fet ;O

Men det kan ju vara skillnad på sadlarna också, min har 120(den e lite, lite för lång) och hon är definitivt tjockare än Sterling.. änsålänge:p

jag har haft 110 på båda mina d ponnyer, har haft 110 på liten stor häst, till andra storhästar har jag haft 120. :)

jag lyckades få runt 1.10 gjorden, men vi skickade tillbaka den ändå och beställde en 1.20, det blir iaf lagom :)

jag tror att hoppgjodar är lite kortare överlag... för min häst har idag en vanlig sadelgjord, 120, med resår på ena sidan! den går lätt att spänna på sista hålen vilket jag anser för långt eftersom att den inte sitter hårt åt då... smart som jag trodde jag var köpte jag ju givevis en 110 på globen, hoppgjord med resår på båda sidor! när jag kom hem visade den sig vara för kort, jag fick precis igen den om jag använda tänderna, *host*

puss på er, (h)

Jag har 110 på min storhäst, och den är nästan för lång! :o

Tror att det kan bli svårt att hitta en som passar både och, kanske 120 om du har tur!
Jag hade 110 till min D-ponny, var perfekt, och har 130 till storhästen, det är också perfekt..Hon är iof stor, men väldigt smäcker i modellen och även runt magen..

Tror att det kan bli svårt att hitta en som passar både och, kanske 120 om du har tur!
Jag hade 110 till min D-ponny, var perfekt, och har 130 till storhästen, det är också perfekt..Hon är iof stor, men väldigt smäcker i modellen och även runt magen..

Ooooops, såg nu att den här tråden var en aning oaktuell :angel:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 059
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar