Längd på draglinor?!

MittNyaJag

Trådstartare
Ungefär hur långa bör draglinorna vara till en d-ponny när man ska släpa nått på backen?
Typ åka på ett däck bakom... :angel:

Sitter här och smider lite ränker och kommer inte alls ihåg hur långa linorna är till vagnen...
:)

Sv: Längd på draglinor?!

Förstör inte dina riktiga draglinor till det utan ta ordentligt grova rep och fäst dem med en säkerhetshake i bröstan. Du kan göra dem så långa eller korta som du behöver dem då.

Jo, precis.. Ska göra linor i rep men ungefär hur långa ska de vara?
Fanns färdiga rep på clas ohlsson som var 1,50 meter med brandkårshake på men är de för korta?

Draglinor till "full" ligger på mellan 1.80 cm och 2.20 cm. Anpassa längden själv till det du har att dra. Hellre för långa så att hästen inte kan slå än för korta så han stocken på hasorna.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 568
Senast: Ceta
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar