Långa hår under magen som inte vill släppa?

M

miio

Mitt vbl har långa hår kvar under magen som inte har släppt, annars fin , blank päls. Han e regelbundet avmaskad, ok hö, går på ett foder som heter bioaktiv kurrant
som ska innehålla alla vitaminer och mineraler + betfor. vad beror det på att inte hårena släpper???

Det enda är ev B-vitamin, ordentlig ryktning med koskrapa eller ryktsten och lite tid.... :D

Dom ser lite lustiga ut nu, min har samma sak på halsen! :rofl:

Tare lugnt, de långa täckhåren lossnar de också.

Patsy har sina kvar och alla kommenterar det men det är för att hon har vita hår på mörk botten = syns väldigt väl (växlar färg sommar/vinter). De flesta andra i stallet har också täckhår kvar men det syns inte så mkt eftersom de är i samma färg.

Förra året var de kvar till sista veckan i maj men i år tror jag de lossnar tidigare för det är inte så många kvar.

Väl avmaskad, äter b-vitaminer och är i väldigt bra allmänstatus så det är inga brister.

Nordisen har såna i "armhålorna", och baksidan av "låren".
Gulligt :love:

Mitt varmblod har också såna. Hon är rakad och då syns dessa fula strån väldigt bra också. Förra året fick hon en AED-vitamin spruta (Ultrasan, tror jag det hette) av en annan anledning än pälsen och då blev hon väl finare men i år kör jag med Shy Feeder. Det tar väl lite längre tid för en del hästar att bli fin i pälsen.

MVH Eem

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 052
Senast: Bee
·
Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 392
Senast: Corax
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 615
Senast: akleja
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 626
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka