Långa bilturer!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Platespotting

"Platespotting är en lek där man letar efter en bil vars registreringsnummer slutar med siffrorna 001 (i de fall registreringsnumret består av tre siffror, som till exempel i Sverige, Estland, Finland, Litauen och delar av USA). När man har sett denna får man sedan vidare och letar efter en bil med en registreringsskylt som slutar på 002. Leken fortsätter till man når 999."
Den leken ska vi testa :) värkar väldigt kul!
 
Räkna bilar! Alla i bilen har ett varsitt märke, t.ex Audi, Saab etc. Man får poäng för varje gång man ser märket. :) Om man vill göra det svårare kan man ha en färg också, t.ex grön Volvo.
 
Varning! Börja INTE med platespotting... blir mest bara stressande iom att man ska se dem i ordning, och en 6-timmarsresa är ingenting jämfört med den tid det tar att "bli klar". Ex: jag pendlade 50mil/vecka i 1½ år, kom till 150 innan jag tvingade mig själv att sluta. Var väl inte helt trafiksäkert heller iom att jag oftast körde...

Tipsen: mobilspel, film, serier, ljudbok, vanlig bok, handarbete, billeken (den blir man ju "klar" med iom att resan är slut :) ), filosofera och fantisera, umgås med de andra i bilen?
 
Varning! Börja INTE med platespotting... blir mest bara stressande iom att man ska se dem i ordning, och en 6-timmarsresa är ingenting jämfört med den tid det tar att "bli klar"
Ja, det verkar helt klart stressande!

Här i Spanien finns det ett vinföretag som monterat upp sin logga, en jättetjur, nära de stora vägarna över hela landet. Vi tävlar alltid om att se flest, jag och sambon, men GUD vad stressande det är - kan knappt slappna av för att jag letar tjurar hela tiden. Bra tidsfördriv dock!

osborne_bull_silhouette.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska ha denhär kjolen imorgon och jag undrar om nån har tips vad som skulle passa att ha till den. Inte för jag kommer vara på nåt...
Svar
3
· Visningar
459
Senast: cirkus
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Jag har hört att det finns något som heter merkostnadsersättning som man kan få p.g.a. sjukdom eller funktionshinder. Att jag har bil...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 916
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag och mina vänner älskar att ha filmkvällar med snacks och hos mig får alla plats. Jag har dock ett problem. Mina katter är besatta av...
2
Svar
22
· Visningar
1 446
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp