Lång o tjock man - tävlingsfrisyrer

S

Svanhild

Ni som har hästar med MYCKET man, lång o tjock... t.ex. nordis, friser, tinker m.m. hur gör ni era hästar dressyrfina?

Bilder önskas:)

Sv: Lång o tjock man - tävlingsfrisyrer

Har tyvärr inga bra bilder.
Men om jag hade tävlat innan pållen blev snaggad :angel: så hae jag flätat en ardennerfläta tror jag. Ev. en som går längs slutet av manen. Luggen hade fått vara utsläppt, eftersom han ser ut som en ko annars.
hans svans hade jag tvättat, sedan flätat tre flätor till en. Så den blev riktigt tjock och lockigare :)

Två olika typer på inbakade flätor..
Kan göra många fler, men har inte dom bilderna på datorn.

Nasse2b.jpg

MN10.jpg

Ser väldigt fint ut! Iaf på lite håll ;) *skämtar*

Har du ingen bild på närmre avstånd?

Har du ny häst?
Jag kanske är jätte-efter. Men det har jag helt missat isf. Den var fin hur som helst!:love:

jättefina knoppar!
Du kan få komma och knoppa åt mig nästa gång, jag kan verkligen inte:angel:

det där är vad jag kallar ridhäst!

mmm..skall vi byta?;)

jag flätar manen så att jag flätar den uppifrån,med man på båda sidorna av halsen.jag vil att flätan skal hamna rakt uppe på mankammen.

luggen flätas också in i manen.

Det end aproblmet jag stött på ,med min som fick en stabbig hals,är att jag vil ha det tunt i början för att sedan mot nedre tredjedelen av halsen bli tjock..

lite pyssel me ddet.

i vardagslag har de manarna o svansarna i små påsar.

i vardagslag har de manarna o svansarna i små påsar.

Varför detta? Det där förstår jag inte ärligt talat... ska inte hästen vara en fröjd för ögat mer än på tävlingen? Jag vill ha mina fina att se på även till vardags so då vill jag inte ha dem paketerade i påsar o dylikt.

(Detta är inte nått påhopp, bara en tanke)

jag gör inbakad fläta på min.

bild från förra sommaren, gjorde den väldigt fort bara för att testa hur det dåg ut. så den är väl inte världens snyggaste precis :angel: :rofl:
sluggo3_.jpg

Knoppar du på båda sidor?? eller får du sånna där små fina knoppar med all man?? Min ponny har mega tjock man å kort! har ingen aning om hur jag ska få den att se någolund tävlingsfin ut!

En sån fläta gjorde jag också på mitt gotlandsruss med lång och tjock man. Hon blev superfin i det!

NÅgot som jag tycker är skitsnyggt är att fläta ihop manen UPPEPÅ mankammen bakifrån och fram mellan öronen och sedan väva in det som blir över när man är längst fram bakåt i flätan.

Ska se om jag kan luska franm någon bild...

NÅgot som jag tycker är skitsnyggt är att fläta ihop manen UPPEPÅ mankammen bakifrån och fram mellan öronen och sedan väva in det som blir över när man är längst fram bakåt i flätan.

Ska se om jag kan luska franm någon bild...

Ja det måste du

Knoppar du på båda sidor?? eller får du sånna där små fina knoppar med all man?? Min ponny har mega tjock man å kort! har ingen aning om hur jag ska få den att se någolund tävlingsfin ut!

Det är bara på ena sidan;) Små fina knoppar??? Jag tyckte mest det såg ut som tennisbollar o hade helst kört naturell:crazy:

Så här ser det ut är jag flätat manen på min ena dam.
Bild017.jpg

Bild014.jpg

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 225
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 259
Senast: MiniLi
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Världscupen 2024/2025