Caoimhe
Trådstartare
Så, lilla Ellen blir 6 veckor gammal nu i dagarna. Lillflickan är till stor del norsk skogkatt - mamma är 50 % skogkatt och pappa är antingen 50 % eller renrasig skogkatt, beroende på om det är uppfödarens hankatt eller grannkatten som är far till kullen. Nu behagade endast mamman visa upp sig, men de alla ska vara (semi)långhåriga, vilket jag har läst ska resultera i kattungar med samma slags päls.
Men nu har jag letat runt på nätet och försökt komma fram till om lillflickan verkligen är långhårig. Jag fick nämligen bilder på henne i morse, vilka konfunderar mig eftersom hon inte - i mina ögon - ser ut att bli långhårig. Så nu sitter jag här som ett frågetecken och hoppas att ni ska kunna hjälpa mig att förstå hur det här fungerar.
En två-tre dagar gammal Ellen såg ut såhär när vi hälsade på.
Här är hon lite äldre, kanske två veckor? Bild från uppfödaren.
Och så de två bilderna jag fick idag, nästan sex veckor gammal. Också från uppfödaren.
Så, någon som har någon aning om vad hon ska visa sig bli samt varför? Har tyvärr inte bättre bilder att bjuda på för stunden.
Men nu har jag letat runt på nätet och försökt komma fram till om lillflickan verkligen är långhårig. Jag fick nämligen bilder på henne i morse, vilka konfunderar mig eftersom hon inte - i mina ögon - ser ut att bli långhårig. Så nu sitter jag här som ett frågetecken och hoppas att ni ska kunna hjälpa mig att förstå hur det här fungerar.
En två-tre dagar gammal Ellen såg ut såhär när vi hälsade på.
Här är hon lite äldre, kanske två veckor? Bild från uppfödaren.
Och så de två bilderna jag fick idag, nästan sex veckor gammal. Också från uppfödaren.
Så, någon som har någon aning om vad hon ska visa sig bli samt varför? Har tyvärr inte bättre bilder att bjuda på för stunden.