Ländtäcke och vagnar....

Djurjouren

Trådstartare
Vi kvalade igår!!!!!! Mitt sisådär en 15 år gamla ländtäcke gav upp och jag noterade samtidigt att alla andra sländtäcke satt mkt bättre än mitt, helt annan sorts fäste på dom nuförtiden.Vilka är det bäst passform på?
Tittade lite i smyg på vagnar oxå. Finns i de flesta märke nu en ändringsbar sulky vilket är perfekt om man skaffar en ny häst sen, eler en till för den delen.
Nån som har erfarenhet av de olika märkena? Sedan förr är jag förtjust i custom....

Sv: Ländtäcke och vagnar....

Jag har ett Finn Tack sitter med kardborrband runt däckel och ryggstycke, brukar ligga kvar. Dock lite långt till min "kortrygg"..:angel:

En kompis har en Custom som går att ändra, han är nöjd.
Blev dock avis i fredags när vi skulle montera skärmar... jag har en Jerald med genial fastsättning av dom, kläms runt "pinnen" med en skruv. Och sitter stadigt som den... inget fippel med gummiremmar:p

Edit: Grattis glömde jag!

DET låter praktiskt!!!!!
Och tack!!!!! Jag är jätteglad. Nu ska vi försöka starta den 18 i Danmark med alla våra 5 poäng......

jag har ett lila körtäcke från bidermans. är inte alls nöjd med det beställde 125 fick betyligt större sen sitter det inte fast under selen utan glider bak och knövlar ihop sig. ska föröka änra om det lite så det sitter bättre. men JN har ganska fina med rakt avslut som ser helt ok ut och ganska tjocka för en billig peng

Jag har ett finn-tack körtäcke till min nordis som jag är jätte nöjd med. Ligger under selen och sitter fast i "käk kroken", kardborreband på vardera sidan runt gjorden samt i ryggstycket.

Jag tycker de ländtäcken som inte ligger under selen utan knäpps fast är bra. Ullergårds har/hade sådana körtäcken, se upp med storlekarna, har för mig att de var rätt långa. Däremot tycker jag inte passformen är fantastisk...

Vi har en Custom Multiflex som man kan ha i tre olika höjder. Jag tycker den är bra, det går även snabbt och lätt att ändra fotstöd och sits. Kuskarna verkar också tycka den är bra.

grattis! hoppas i kommer med i nåt bra lopp!
sjælv kørde jag med ett ridlændtæcke :o :angel: (dessutom reflex! :eek: )
Funkade hyfsat, inte bra ju, men bra træning før min tidigare bakskygga hæst :D Hade det oxå bara vid långsamma joggingturer.

Grattis!
Snart har du väl ett proffsstall på Jägers ;)

Tack!!! Hehe, nej, inget proffsstall tack, men gärna en häst till. vill ju hinna med dem oxå ju.

Grattis! :banana:
Vill bara lägga till en fråga, går det att få tag i körländtäcken med reflexer? Reflexkörländtäcke alltså?
//Z

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 751
Senast: lizzie
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 167
Senast: lillamy73
·
Dressyr Håller på att byta sadlar till en av hästarna och känner mig smått förvirrad. Är mycket tacksam för råd/erfarenheter om dessa sadlar...
Svar
6
· Visningar
2 298
Senast: Snyggve
·
Körning Ni på Körningsforum, när kör ni in era hästar? 1-2-3 år? Vad för utrustning har ni under inkörningen och "unghäst-perioden"? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 936
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka