Landets mest prisvärda hingst

Nebraska

Trådstartare
Vem tycker du det är?
Jag håller nog på Super Arnie.45000 är mycket pengar,men billigt för att vara en av Europas bästa...

Sv: Landets mest prisvärda hingst

Rite On Line tycker jag är väldigt prisvärd. 25.000 kronor känns inte mycket för en avkomma efter honom.

Smasher är rätt billig också för att vara A-premierad. 15.000 kronor är inte dyrt.

Tap In kan nog också anses som prisvärd. 13.500 kronor kostar han. Läste förresten att avkommorna till honom är väldigt trevliga (i annonsen i Vinternumret)... :D

Tap In kan nog också anses som prisvärd. 13.500 kronor kostar han. Läste förresten att avkommorna till honom är väldigt trevliga (i annonsen i Vinternumret)... :D

haha man borde inte få undhålla sanningen sådär :p

Både Spotlite och Alf är väl prisvärda om man jämför med jättarna som tar 80-200.000 :crazy:

och vad menad med trevliga? :) haha.

håller med Lines ang, Super Arnie.
Tycker även Tap In är prisvärd - på rätt sto.

Haha, det reagerade jag också på när jag läste det. Fast båda de vi har haft (den ena är kvar) är mkt travliga hanteringsmässigt. De har bara haft lite åsikter om vem som bestämmer när det gäller krörningen.
Dock håller jag med om att han är väldigt prisvärd, till rätt sto.
Rite On Line är ju ockå en prisvärd hingst.

.

Ja tänk, det läste vi oxå... :rofl:
Och de konstiga är att alla jag talat med har samma åsikt om avkommorna? :angel:

Men jag håller med, han är mycket Prisvärd med tanke på priset och att han i stortsätt bara fått "skit" ston.. :bow:

vårt sto är nog ett undantag :angel:

men ja, det är väl mest hingstar/valacker som syns på tävlingsbanorna efter honom?

vårt sto är nog ett undantag :angel:

men ja, det är väl mest hingstar/valacker som syns på tävlingsbanorna efter honom?

Jag känner till ett sto som tjänat cirka 300 000 hittills och är "helt normal" men lång som en tax och lite egensinnig. Inte "Tap In-egensinnig" utan mer som "normala" så. :D

Dock håller jag med om att han är väldigt prisvärd, till rätt sto.

Lite Tap In-debatt. Vad tycker ni är rätt sorts sto till honom?
Har själv ett sto som är väldigt "mesigt". Hon skulle behöva lite "jävlar anamma". Kanske skulle passa på Tap In? Men det är lite drygt 12% inavelskoefficient på den kombinationen. Kanske är för mycket (vill helst inte ha över 10%).

Senast ändrad:

Har själv ett sto som är väldigt "mesigt". Hon skulle behöva lite "jävlar anamma". Kanske skulle passa på Tap In? Men det är lite drygt 12% inavelskoefficient på den kombinationen. Kanske är för mycket (vill helst inte ha över 10%).

om du vill ha lite jävlar anamma så rekommederar jag Good As Gold och Malabar Circle Ås :angel: ;)

om du vill ha lite jävlar anamma så rekommederar jag Good As Gold och Malabar Circle Ås :angel: ;)

Är det jävlar anamma i Malabar Circle Ås-ungarna? Det visste jag inte (har inte träffat någon). Good As Gold gillar jag inte, så han går bort. Fler hingstar med jävlar anamma (det går bra med dyrare hingstar också)? :)

Är det jävlar anamma i Malabar Circle Ås-ungarna? Det visste jag inte (har inte träffat någon). Good As Gold gillar jag inte, så han går bort. Fler hingstar med jävlar anamma (det går bra med dyrare hingstar också)? :)

dom jag har träffat iaf :devil: du kan ju göra ett försök med nån avkomma till nevele pride.. dom generna brukar sitta i :crazy: talar av egen erfarenhet :angel:

Jag känner till ett sto som tjänat cirka 300 000 hittills och är "helt normal" men lång som en tax och lite egensinnig. Inte "Tap In-egensinnig" utan mer som "normala" så. :D

ja han kan ge riktigt trevliga avkommor också! :idea:

vårat sto är väl inte så lång i kroppen tror jag, mer lagom. hade iofs humör som ung och i vissa lopp har hon pullat hela vägen och kusken har haft full sjå att hålla stopp på hästen (undra vart det kommer ifrån :angel: ) riktig snabb donna, startsnabb som sjutton (1.08,5 första 500) och har rekord på 12,7. dock höll inte benen.. men tap in avkommor brukar väl inte vara så sköra? :p

vågar jag säga att hon har föl efter good as gold?

"vårt" sto är en lyckad avkomma efter honom, har Ideal Du Gazeu som morfar och även Noble Victory och Dartmouth i stammen.

men även jag tycker Good As Gold är ett hett tips, även om hans avkommor utseendemässigt inte är de vackraste..

Jag håller inte med på super Arnie (US) utan jag tycker helt klart Viking Kronos (IT) som man betalar 170.000kr för i betäckning, han ger bra avkommor, kolla bara på Going Kronos....

jo men det är inte alla som går efter honom så då känns det lite onödigt och slänga ut flera hundra tusen (som det blir efter ett tag :angel: ) på en avkomma som kanske inte ens springer ihop till levande föl-avgiften..

om man ser det så så känns det lite bättre att ta en billigare hingst för då är det lite större chans att få dom springer ihop pengarna :)

Jag kan få 14 Tap In ungar för det priset..och antagligen ffår man in en större slant på dom, även om hälften "faller" bort..:angel:

Vikingen är till för "jet settarna"..inte för vanligt folk.

AM

det har inte dom jag har träffat (men det kanske kommer från mammorna vem vet :crazy: ).. dom har rent ut sagt vart odrägliga fast och andra sidan så har dom travat som gudar :love: ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: MJLee
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka