Lånade tio kaniner – gav tillbaka en

Sv: Lånade tio kaniner – gav tillbaka en

Men gud :crazy: så sjukt. Nu är det ju dock en tid sen det hände så man hoppas ju att hon fick ersättning och de levande kaninungarna tillbaka.

Att några av djuren har dött beror dock inte på dålig omvårdning, enligt Hansson.

– När det är så blött och kyligt är det sånt som händer, säger han.

Yeah right. :smirk:

Om flera kaniner dött enbart p.g.a. att det varit lite blött och kyligt, så handlar det väl i allra högsta grad om dålig omvårdnad.

("Omvårdning" var ju ett lite annorlunda ord f.ö.)

Min första tanke var vad ska en hembygdsförening med TIO belgiska jättar till och VAR får man tag i tillräckliga betesmarker och burar..?

Om flera kaniner dött enbart p.g.a. att det varit lite blött och kyligt, så handlar det väl i allra högsta grad om dålig omvårdnad.

Precis min tanke med... regn är väl inga problem om de har ett hus att gå in i, och så jäkla kyligt kan det väl knappast bli i Skåne på sommaren, trots det usla vädret?

Att inte informera sommarpersonal att kaninerna var ett lån känns som ett praktexempel på bristande ansvar och information hos ledningen, och att inte informera tjejen om att hennes kaniner dog en efter en är så fruktansvärt nonchalant så det finns ju bara inte! :mad:
Dessutom var det ju inte heller schysst mot de som köpt kaniner i god tro att allt var OK. Kan ju inte vara alltför kul att lämna tillbaka ett djur för att en tredje part gjort bort sig. :(

Nån som vet hur det gick, om allt löste sig?

Yeah right. :smirk:

("Omvårdning" var ju ett lite annorlunda ord f.ö.)

Precis vad jag skulle skriva :mad:
En kanin ska inte vara i blöta -vilka jubelidioter :mad::mad:

Ne FY vad elakt! Vilka idioter!

Att dom dött behöver ju inte bero på vanskötsel - en arbetsplats jag var på drabbades 2 ggr på ca 6 år av något som tog kål på en hel del kaniner - vi hade ett 30-tal ena dagen och hälften borta inom en vecka utan några synbara symptom - det gick jättefort.

Jag tycker det låter väldigt schabbligt alltihop - låna ut ett gäng kaniner till en förening och sen lååångt senare upptäcka att dom är borta. Kommunikationsbrist från alla parter.

KL
De kaske har ätit upp dem, det är ju mums med kanin, och här var det väl en stor ras också= x mkt välsmakande kött.

Kan ju inte vara alltför kul att lämna tillbaka ett djur för att en tredje part gjort bort sig. :(

Nån som vet hur det gick, om allt löste sig?
Om nu sommarpersonalen var så dåligt informerade, då kan man ju fråga sig om de nämnde för köparna hur stora kaninerna blir som vuxna...

Om nu sommarpersonalen var så dåligt informerade, då kan man ju fråga sig om de nämnde för köparna hur stora kaninerna blir som vuxna...

Fast mamma kanin var väl också med, så det borde väl synas på ett ungefär. Om inte hon också såldes då...

men fy vad fruktansvärt!!! :mad:

vilket jäkla sätt av personalen att sälja ungarna då!!!

men fy vad fruktansvärt!!! :mad:

vilket jäkla sätt av personalen att sälja ungarna då!!!

Och sen skylla på att det var sommarpersonal :mad:
Inte skulle väl dom sälja djuren utan att prata med chefen först. Så korkade är väl inte folk.

Hoppas Nina fick tillbaka sina kaniner. Tycker bara lite synd om dom som köpt dom. Kan inte vara kul att få lämna tillbaka sitt nya djur :(

Liknande trådar

Övr. Hund Åhhh, jag är SÅÅÅ flyförbannad att det finns bara inte!:mad: Kan börja länka till min gamla tråd som har lite med ämnet att göra...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Nikkis
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 097
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix