Låna e-böcker på bibblan

MJLee

Trådstartare
Appropå Nan Ingers böcker, åååh så mycket nostalgi :love: ville jag kolla om man kunde låna några av hennes böcker som e-bok. Tyvärr finns ingen av hennes ungdomsböcker i det formatet :down: men det verkar också som jag bara kan låna e-böcker från kommun/landstings bibliotek vilket verkar väldigt förlegat!

Jag förstår att 'riktiga' böcker är begränsade till geografisk närhet, men en e-bok borde man ju kunna låna nationellt, eller har jag missat att man redan kan det? Eller är det inget problem eftersom alla regionala bibliotek har identiska utbud? Någon som vet?

Appropå Nan Ingers böcker, åååh så mycket nostalgi :love: ville jag kolla om man kunde låna några av hennes böcker som e-bok. Tyvärr finns ingen av hennes ungdomsböcker i det formatet :down: men det verkar också som jag bara kan låna e-böcker från kommun/landstings bibliotek vilket verkar väldigt förlegat!

Jag förstår att 'riktiga' böcker är begränsade till geografisk närhet, men en e-bok borde man ju kunna låna nationellt, eller har jag missat att man redan kan det? Eller är det inget problem eftersom alla regionala bibliotek har identiska utbud? Någon som vet?

Hm, jag har för mig att jag lånat ebok som mitt bibliotek inte hade i sin katalog, men när jag "beställde" att jag ville läsa den så fick de liksom tillgång till den på en gång. Eller hur jag ska beskriva. Så jo, jag måste låna genom mitt eget bibliotek men det gick att få tag på vilken bok som helst - eller, det gör det ju annars också men då tar det ju lite tid med frakten av den fysiska boken. Har jag förklarat något eller bara rört till det? :o

...Och till råga på var det några år sedan.

Bibliotekskort brukar man kunna skaffa på vilket bibliotek som helst. Det enda som kan behövas är personnummer. Och om man kan låna böcker i vilken stad som helst så borde man också få låna e-böcker? Kan jag tycka? Förutsatt att man har lånekort där alltså.

Fjärrlån is da shit! Be en bibliokarie att kolla om den fysiska boken finns på ett annat bibliotek så kan de beställa hem den åt dig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka