Låna bil och hyra släp, ang vikter och körkort

Sv: Låna bil och hyra släp, ang vikter och körkort

Typ knapplån.

Jag tycker det borde vara obligatoriskt med BE bara för att få ha dragkrok på bilen!

Nja, jag kan sträcka mig till att 750 kg alltid ska vara tillåtet på B. Men allt därutöver - BE. :D

Eller upp till 1000 kg iaf.
Vi har en släpkärra på 850 eller om det är 950 och det vore retligt om gubben inte fick dra den ;)

Tycker att det borde ingå minst en lektion i körkortsutbildningen att köra med släp. Borde vara lika givet som halkbanan. Någon gång är väl så gott som alla i den situationen att de behöver ett släp tillkopplat.

Jag undviker återvinningen på helger, jag tappar tron på mänskligheten...

Nja, jag kan sträcka mig till att 750 kg alltid ska vara tillåtet på B. Men allt därutöver - BE. :D

:bow::bow:
Håller med till 110%. Fattar inte att det är tillåtet att köra släp (och speciellt med djur i) utan en ordentlig utbildning. Det räcker ju att läsa vissa (många...) inlägg här på Buke för att inse att kunskaperna är otroligt dåliga.

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag tröttnat på att låna, hyra, pussla... Dags att köpa egen transport! Jag har två hästar just nu, men en ska troligen säljas... 2
Svar
30
· Visningar
7 429
Senast: Novalisa
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 902
Utrustning Är i bilköpartagen och söker bil som får dra 1250-kgs släp med en d-ponny i (finns inga planer på storhäst så större släp kommer ej... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 630
Senast: Långnos
·
Hästmänniskan Behöver lite tips på hur jag enklast gör. Dragbilen är paj. Jag har en Volvo v70 som inte på b kort får dra mer än 1400kg och släpet...
Svar
14
· Visningar
1 106
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka