lämpligt pris?

P

Pincushion

jag har varit och tittat på en helt underbar liten (152cm) häst på 3 år som är tillsalu och jag undrar lite vad ni skulle tippa på att hon kan vara värd.

Hon har följande stam:

E: creditor canyon UE: scoots co bo

U: Donna Dee Mischief UE: Dee Ronni Spark UU: Indiana Mischief

hon har blivit inriden hos Jonna Gullberg men är outbildad så hon kan bara grunderna och det är precis.

Väldigt! trevlig i psyket och otroligt mild men kändes inte kuvad utan som att hon har en väldigt tillit till människor så jag kunde klampa omkring inne i ladugården med henne där alla kalvar sprang omkring och det var bröte över allt, hon bara traskade på som hon aldrig gjort annat.

Så, vilket pris tror ni kan vara lämpligt på henne?

Sv: lämpligt pris?

Omöjligt att svara på.

Säljaren har väl som sagt satt ett pris som denne vill ha sedan får du avgöra om du vill betala det för henne, om du tycker att hon är värd det.

Jag bruka börja med släkt pris och gå uppått berörenda på vad hästen kan göra.
Ett 3 åring bruka inte kunna så värst mycket och påstås det att den kan en del då är det risk att den inte håller.
Värdasättning är ett reletive begrepp, saker o ting är inte värt nånting förän man behöva den, då är den ovärdalig.
AZ

En QH av just ingen särskild stam som är inriden ligger i regel inte under 40'. Ston ligger generellt aningens högre i pris än vallacker.

Är det billigare än 40' är det nog att betrakta som rea. Eller fundera om det är någon hake, läs ägaren MÅSTE sälja alt det är fel på den.

Sedan kan det förståss kosta mera. Betydligt mera.

Gillar jag hästen, den är vad jag söker och plånboken har slanten så är inte priset så mycket att shackra om.

//Waern

Jo ägaren har ett pris på henne, 55 000 för mig eller 65 000 om det är någon annan. Hästar med hennes stam ligger ganska så högt i pris vad jag har förstått men jag ville ha lite tankar om vad ni här inne hafe satt för pris på henne...
Är alltid ett stort beslut att köpa häst..

Liknande trådar

P
Western Jag håller på att kolla runt lite och tänkte höra vad ni här inne tycker om vissa kombinationer. Det finns två hästar som jag är väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 589
Senast: gerd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025