Lämpligt husdjur?

Sv: Lämpligt husdjur?

Om alla hamstrar du träffat har bits har du nog haft ren otur.
Har haft 15 stycken bara en av dom har varit bitig.

Om du får tag på det där du bor varför inte duprasi?
Söt, bits inte, hoppar inte högt osv.
Om du vill ha ett annorlunda djur.
Jag kan snoka för att se om jag hittar uppfödare åt dig :cool:

Bilder på sådana hittar du här:
http://web.telia.com/~u87734591/duprasi.htm
Påminner en smula om roborovskis utan svans.

alla katter behöver ju som sagt inte vara ute. rexar är väldigt vackra tycker jag, speciellt cornish rex. de skulle frysa som bara den om man släpper ut dem annat än mitt i sommarn :p
annars är det väl möss och hamstrar som kräver minst. vad jag vet, i alla fall. :) de hamstrar jag menar som bits är de guldhamstrar jag har träffat. jag har haft sammanlagt 6 små "saker" (kan inte raserna, små gråa...:p) och de har vart väldigt snälla. :) men de är nästan de enda också. men jag har nog haft otur! ;)
hursomhelst... -gör massa reklam för möss- :angel:

Chinchillor? De är roliga, trevliga, allergivänliga och luktar ingenting.

Mandarinskink! :D Underbart söt och lättskött ödla..
Sen finns det ju vandrande pinnar också :D Dock inte så sällskapliga..
Själv har jag skorpioner och spindlar, de är väldigt billiga i drift och har man inte tid me dem på ett par veckor så skiter dem i det.. :smirk:

Vilka söta saker...
tack för tipset. får se vad det blir... om det nu blir nåt över huvud taget...
jag får väl pm:a dig ifall det blir en sån ;)

Drusilla skrev:
du skulle kunna ha katt utan att ha den ute, det är inget problem! t ex rexar mår till och med bäst av att vara inomhus, vad sägs om en sån? de är ju även bra ifall du kanske har lite pälsallergi, då de flesta allergiker tål dem.

De flesta allergiker tål INTE rex!! Däremot finns det allergiker som tål dom!
Rexar är dessutom fruktansvärt krävande katter och ska man vara borta längre stunder på dagen krävs det att man har två!

Haukur skrev:
De flesta allergiker tål INTE rex!! Däremot finns det allergiker som tål dom!
Rexar är dessutom fruktansvärt krävande katter och ska man vara borta längre stunder på dagen krävs det att man har två!
alla allergiker jag känner till som har testat, har tålt rexar. utgår bara från egna erfarenheter. :)
har man två klarar de sig väl rätt bra, eller..? annars är de väl inte så mycket mer krävande än andra missar?

Drusilla skrev:
alla allergiker jag känner till som har testat, har tålt rexar. utgår bara från egna erfarenheter. :)
har man två klarar de sig väl rätt bra, eller..? annars är de väl inte så mycket mer krävande än andra missar?

Det är vanligare att allergiker inte tål rexar än att det faktiskt gör det.
Har man två klarar dom sig rätt bra men dom behöver vääldigt mycket stimulans och dom är ofta mer krävande än en lugnare katt, ex. en skogis, birma eller huskatt eftersom att dom är så nyfikna och aktiva. En rex vill vara med överallt, titta, nosa, känna och smaka på ALLT. Skaffar man sig rex bör man därför inte vara rädd om inredningen. Så, jo, jag skulle nog säga att rex är mer krävande än många andra raser med "lättare" temperament...

Har du rex själv? Vad för nåt?
Jag har två Devon-grabbar..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Hund, här har jag aldrig postat en tråd förut. Jag är sugen på att skaffa hund och har varit under längre tid. Men då jag inte haft...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 176
Senast: Modest
·
Hästmänniskan Är så sugen på att skaffa en ponny till mig och barnen, men är rädd att det vore att ta mig vatten över huvudet. Har 4 barn (varannan...
Svar
17
· Visningar
1 643
Senast: Suskiv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter