Apropå
@TinyWiny att bara ta sticklingar fungerar det inte alltid utan jag sköljer av dem noga. Min djävulskatt får tag på dom överallt. Jag har bokhyllor överallt men eftersom de är Ivar från IKEA, dvs de är öppna bak och med ett gammalt hus så lutar väggarna lite så det blir en glipa stor nog för en liten burma att slingra sig igenom
Jag hör dån som en jordbävning, böcker över hela golvet och en nöjd katt som sitter och käkar ampellilja högst upp. Sedan skriker hon tills man plockar ner henne.
Det enda säkra sättet är att ha dem i ett stängt skåp men även om de är härdiga så är de inte riktigt så härdiga. Försöker ha dem några timmar i solskenet i sovrummet. Arg burma står utanför och skriiiiiiker och försöker gräva sig in. Arga burmor låter mycket och grävandet är inte bra för dörren.
Jag har gett upp och försöker nu ha fyra, fem stycken hemma på samma gång i hopp om att hon ska låta några vara ifred länge nog för att man ska kunna ta några sticklingar. Katten går nöjt runt och äter på alla fem på samma gång. Dessutom längst in på bladet så resten torkar ut och får plockas upp och slängas.