Lämplig summa för 120-års kalas?

tott

Trådstartare
Ska på 120-års kalas (3x40) där jag känner alla 3 som fyller. I inbjudan står det att man - istället för present - kan bidra till festkassan. Jag tycker det låter som en lockande idé. Tänkte betala in nåt + ha en liten symbolisk present till alla - kanske bara en ros. ...men hur mycket tycker ni jag ska betala?
 
Sv: Lämplig summa för 120-års kalas?

Oj det är svårt det där med pengar, känns som man får utgå både från sin ekonomi samt hur väl man känner de som skall firas. Hur många kommer till festen? Det kan vara en avgörande aspekt också :)
 
Sv: Lämplig summa för 120-års kalas?

Oj det är svårt det där med pengar, känns som man får utgå både från sin ekonomi samt hur väl man känner de som skall firas. Hur många kommer till festen? Det kan vara en avgörande aspekt också :)

Vet inte hur många som kommer, men antar att det blir upp emot 100 eftersom festen hålls i en större byagård.

Tänker lite såhär att om EN av dem skulle fylla år så skulle jag kanske satsa på en present på 300-400 kronor, men nu har jag funderingar på samma summa som bidrag till festen - kanske bara 300 t.o.m.

Jo, svårt!! :banghead:
 
Sv: Lämplig summa för 120-års kalas?

Tänker lite såhär att om EN av dem skulle fylla år så skulle jag kanske satsa på en present på 300-400 kronor, men nu har jag funderingar på samma summa som bidrag till festen - kanske bara 300 t.o.m.

Jo, svårt!! :banghead:

Med tanke på hur du tänker som lämplig presentkostnad för en person hade jag nog tyckt att en femhundring i alla fall skulle kunna vara lämplig blir det mindre så hade jag nog dessutom kört på någon liten present också, och inte bara en blomma.

Jämför med att gå ut och äta och dricka gott en kväll till exempel, hur mycket skulle du betala för dig själv en sån kväll?
 
Sv: Lämplig summa för 120-års kalas?

Med tanke på hur du tänker som lämplig presentkostnad för en person hade jag nog tyckt att en femhundring i alla fall skulle kunna vara lämplig blir det mindre så hade jag nog dessutom kört på någon liten present också, och inte bara en blomma.

Jämför med att gå ut och äta och dricka gott en kväll till exempel, hur mycket skulle du betala för dig själv en sån kväll?

Håller fullständigt med dig (hade bara lite otur då jag tänkte ;) ).
Planen är egentligen att kolla om jag hittar nån lokal liten present (bor långt från jubilarerna) och köpa varsin - eller bara en blomma. Får väl kolla om jag hittar nån passlig present först och sen betala in efter det.

En femhundring är nog ok.
 
Sv: Lämplig summa för 120-års kalas?

Eftersom festen är i hyrd lokal tycker jag att varsin ros kanske inte är så lämpligt. En blomma vill man ju gärna sätta i vatten. Man kan tänka sig att om det finns vaser i lokalen så används de redan (?) till festdekorationer.
 
Sv: Lämplig summa för 120-års kalas?

Ska på 120-års kalas (3x40) där jag känner alla 3 som fyller. I inbjudan står det att man - istället för present - kan bidra till festkassan. Jag tycker det låter som en lockande idé. Tänkte betala in nåt + ha en liten symbolisk present till alla - kanske bara en ros. ...men hur mycket tycker ni jag ska betala?
Hade jag skrivit den inbjudan hade jag angett vilken summa som skulle gälla som "inträdesbiljett". Något som inte är helt ovanligt numera i dagens kostnadsläge. Utöver det och beroende på hur stort bidraget är kan man ju ge en liten pryl, eller om flera går ihop kan man vill ge något större.
 
Sv: Lämplig summa för 120-års kalas?

Skulle jag ordna till med fest av det slaget skulle jag inte förvänta mig att deltagarnas bidrag skulle täcka upp för kalaset. Jag skulle bli glad för alla som ville komma, och tänka att varje person ger det de har lust till och råd med, dvs de som har det rätt gött ställt kanske ger en större slant medan någon annan bara skänker nåt symboliskt. Jag skulle inte gilla tanken att nån kände sig tvungen att ge en viss summa. Förhoppningsvis funkar de flesta på samma sätt som mig. :)
 
Sv: Lämplig summa för 120-års kalas?

För femhundra kr får man ett fin middag och kväll på stan, med eventuell alkoholhaltiga drycker i begränsad mängd. Det skulle jag lägga i festkassan plus något personligt för ca 200 per skalle. Och där har du en helkväll ute med mat och fleera alkoholhaltiga drycker ;-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 274
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp