Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
någon bestämmelse finns inte på hur brett man ska ha mellan stolparna.
när jag hade mina hästar hemma så hade vi mellan 3-4 meter mellan stolparna i permanenta hagar. jag tycker att det är lättare att spänna upp banden om det inte är allt för långt avstånd mellan stolparna. lättare att dom tar vind och hänger av blötsnö.
Det beror lite på vad för sorts stängsel du har och hur marken är.
Är det väldigt ojämn mark så måste man ofta ha tätare.
Vi brukar ha ca 5 meter men har haft mer också utan problem. Om man sätter riktigt rejäla hörnstolpar och har hög kvalitet på band/rep och sträcker rejält så kan man ha längre mellan stolparna än annars. Det är också lättare att ha långt mellan stoplarna på raka stängsel än i böjar.
Är det backiga naturbeten så anpassar man stolpplaceringen till naturen och markförhållandena.
ja tror de stog nåt om de i den där lilla foldern om hästhållning man kunde beställa från djurskyddsmyndigheten. men de var väl en rekommendation då...
Hästmänniskan
Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Foder & Strö Jag ger Aveve Light Mix Zero till min PRE som kan gå upp i vikt genom att titta på ett grässtrå. Hon tycker om den men hon äter å andra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.