Lämplig AR häst

urkella

Trådstartare
håller på med att markarbeta mitt halvblods sto då hon fått ont i ryggen när jag satt igång henne efter betet. men undrar bara om hon har "rätt" exteriör som AR/barock häst,
bilder:
hel bildstår i neråt backe
skritt
traven
Galoppen

har inga bilder under ryttare pga hennes rygg :(

................................

:banana: :banana: :bump: :banana: :banana:

Har läst flera såna här trådar nu... Men häpnar emellanåt.

Dressyren är till för hästen, hästen är inte till för dressyren.

Vad som skulle göra att din häst inte vore lämplig för att grundligt stärka, gymnasticera, mjukgöra, vore ifall hon har någon skada eller är sjuk på något vis. Har hon ont i ryggen - kolla upp det!

jo vi vet redan vad det e hon hade innan en sadel som låg dåligt på henne, som startade det hela, sedan blev hon bra,
hon började ömma nu igen för när vi skulle skritta ut en liten runda blev hon skrämd och rusade iväg(en bra bit) och då hade hon vilat i över 2 månader, så hennes onda rygg har att göra med förra sadlen, och efter betet hade hon blivit mycket tjockare så den andra låg inte bra 100% så lite kan ha med den att göra oxå :(

jag tror inte det e väldigt stel i höger sidan pga gamla sadlen därav att jag började markarbeta henne, men ska nog kolla upp det när hon kommer hem igen...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 631
Senast: Stergo
·
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
2 384
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 485
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?