Lämnade Espri ox godkänd hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Chivita
  • Startdatum Startdatum
C

Chivita

Lämnade Espri ox någon godkänd hingst efter sig...denna hingst är morfar till min häst och lever ej idag men skulle vara roligt och se om det finns en "linje" efter honom.

Någon som vet? :bow:

Sv: Lämnade Espri ox godkänd hingst?

"Min" häst har också Espri som morfar!

Det visades en hingst efter honom i år, Grojdon. Dock med usla 32 poäng (6 6 7 7 6).
Såhär stod det i omdömmet: "Lågställd kompakt hingst. Djup bål, välmarkerad manke. Grovbent, väl markerade ledgångar. Avspänd taktmässig skritt. Kort låst trav."

Hittade en till, Mizerak f.-83.

Tack tack :bow:
Det är så kul och veta...

Espri är pappa till den innan nämnde Grojdon, som jag precis har börjat rida..:D är jätte glad för det :) om du undrade något spec om honom så
svarar jag gärna :D

Hittade en till, Mizerak f.-83.

Mizerak har ganska många avkommor. Några ättlingar tävlar distans vet jag. Själv hoppar han bra (det gjorde ju Espri också) och det har flera av avkommorna också gjort.

Jag vill minnas att han har ganska bra utställningsresultat från 80-talet även om han idag är en "omodern" typ.

Min häst Martyr är son till Espri. Innan han såldes till mig gick han distans. Han var tillochmed med i young rider VM. Men efter några år hade hans högrabakben slitits så mycket att han opererades och går nu hos mig som blandning av skogsmule och dressyr häst på lätt nivå. Han är nu en glad och pig "gubbe" på 17år. :banana:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 625
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka