Lämna nykommen katt ensam hemma?

daphna

Trådstartare
Hej!

I går fick jag plötsligt och oväntat en katt!
Han var hemlös så jag "offrade" mig.

Han kom hem till mig i går kväll och i dag är jag på jobbet hela dagen och efter jobbet hos min häst. Kommer inte vara hemma förran vid 21-tiden. Så här kommer han ju ha det hos mig framöver men så här första dagen hade jag ju velat vara hemma med honom om jag kunde. Tror ni han far illa av att vara ensam så länge första dagen i sitt nya hem:confused: Man hör ju ofta att katter inte är så beroende av sällskap men jag undrar om det verkligen är sant...eller något folk säger och tror för att avlasta sitt dåliga samvete:o

Sv: Lämna nykommen katt ensam hemma?

det är ju bättre att ha fler om man är borta större delen av dagen...så har de varandra om de vill ha sällskap..

Fint av dig att ta emot en hemlös katt!

Alltså, på ett sätt är det ju bättre att vara ensam än att vara hemlös, men ska du behålla kissen för gott tycker jag att du ska se dig om efter en kompis åt katten. Då har de alltid varandra när du inte är hemma och det gör väldigt mycket för en katt. Visst finns det fåtalet katter som inte vill ha kattpolare, men de flesta behöver en kompis anser jag. Hur gammal är katten?

Lycka till!
:bow:

Tack for svar:)
Veterinären tror han är ca 2 ar, ingen vet ju riktigt eftersom han ar hitte-katt.

jag tror det bara var skönt för katten att utforska sitt nya hem ifred! :)Men i längden blir det nog lite synd om katten..

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 437
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar