Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I provhytten sträcker dom över handen över drapperiet fick jag frågan " går det bra där inne för dig "av hela 3 personer? ! Va f*an lämna mig i fred. När man kommer ut så får kommer direkt någon fram och frågar om det passade. Chilla lite. Jag hittade en tröja men i ren protest köpte jag den inte.
Var inne på apotek Kronan här om dagen. Så fort jag klev in så kom en personal fram och frågade om jag behövde hjälp. Som om det inte var nog så hann ytterligare två i personalen fram för att fråga samma sak. När jag sedan skulle betala så ville dom sälja på mig andra produkter. Undviker detta apotek in i det längsta.
Jag uppskattar att bli tillfrågad om jag behöver hjälp eller så. Är jag ute efter något specifikt och inte orkar leta halvt ihjäl mig är det väldigt smidigt att då bara tala om vad jag vill ha. Annars är det ju ganska enkelt att tala om att man bara tittar/säger till om man vill ha hjälp.
De enda gånger jag blivit tillfrågad om det passar/jag vill ha någon annan storlek i provhytten är de gånger jag fått hjälp med att plocka ut lämpliga kläder och då kan det ju underlätta väldigt eftersom den personen antagligen vet vad som kan lämpa sig istället om det inte passar, så slipper jag leta igenom och prova halva butiken.
Men så gillar jag att få service och den ska vara lättillgänglig då jag inte uppskattar att behöva ropa högt på någon för att få uppmärksamhet. Vill man inte ha hjälp är det ju ganska enkelt att säga det, man kan väl knappast räkna med att all personal överallt ska vara tankeläsare och veta precis hur varje kund vill ha det? Och de tjänar troligtvis betydligt mer på att vara tillgängliga och serviceminded än att ignorera kunderna.
Någon som följer efter en överallt har jag också väldigt svårt för, men inget jag någonsin upplevt i Sverige. I andra länder dock, men då funkar det utmärkt att ignorera säljarna, har jag lärt mig.
De står utanför, pratar och sträcker upp en hand över skynket och viftar lite med den, så att kunden som står där inne halvnaken och provar kläder i godan ro ska förstå att det är just denne som blivit utvald att bli störd av personalen
Och lite allmänt: Väldigt många verkar ju irriterade på servicen här inne, men jag uppfattar inte alls att det är likadant i verkligheten. Vissa kan ju snäsa lite, men de allra flesta besvarar frågan vänligt även om de inte vill ha hjälp. Det är främst unga tjejer som blir osäkra vid förfrågan. Antingen undviker alla med samma inställning som de flesta i gruppen "min" butik, eller så finns det färre såna i min stad :P