Lämna katt ensam

Nej, det är inte olagligt att lämna en katt ensam under natten, men den måste få tillsyn 2 gånger per dygn enligt Djurskyddslagen.

Vet du vem personen är och misstänker att katten far illa hos den personen bör du skicka in en vanvårdsanmälan till Länsstyrelsen. Man kan vara anonym om man vill, de har ändå skyldighet att utreda alla anmälningar.

Du kan säga att du vill vara anonym om du anmäler så får Ackes ägare inte veta vem du är.

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 814
Senast: Zoya
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka