Lämna katt ensam

Nej, det är inte olagligt att lämna en katt ensam under natten, men den måste få tillsyn 2 gånger per dygn enligt Djurskyddslagen.

Vet du vem personen är och misstänker att katten far illa hos den personen bör du skicka in en vanvårdsanmälan till Länsstyrelsen. Man kan vara anonym om man vill, de har ändå skyldighet att utreda alla anmälningar.

Du kan säga att du vill vara anonym om du anmäler så får Ackes ägare inte veta vem du är.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 622
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Katten finns inte längre. Kvar finns tre generösa lådor med kattsand, plus en halv förpackning. Använt Ever Clean. Jag har städat ur...
Svar
6
· Visningar
642
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: MajaKattis
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur