Lämna häst på träning

T

theresebl

Det kanske redan finns en sådan här tråd .
jag är bara lite nyfiken på vad ni tycker om att lämna iväg
hästar på träning .

Har ni varit nöjda med träningen er häst har fått ?
Hur länge var hästen hos tränare ?
Varför lämnar ni till tränare ?
Vem tränade hästen ? ( om man vill )

Sv: Lämna häst på träning

Hej, att lämna sin häst i träning för inridning och utbildning är enbart positivt för mig, om jag vet med mig att jag inte har kapaciteten att göra ett riktigt bra jobb på egen hand bör jag lämna iväg min häst.
Jag har haft mina hästar hos tränare i ungefär sex månader vid inridning och sedan ett par månader då och då under tidens gång.
Det hjälper mig och mina hästar att utvecklas och jag som är feg på tävlingsbanan också får mina hästar tävlade...eftersom jag vänder mig till en riktigt duktig tränare med mycket goda referenser.
Tidigare använde jag A Josefsson men lämnar numera hästarna till C Nilsson:)
Lycka till!

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 776
Senast: Anna-Bella
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix