Lämna ensam

C

Caspian

Jag har en omplaceringstik sen några måpnader tillbaka. Vad jag vet så är det här det 4e hemmet. Hon är otroligt lätt att ha o göra med men väldigt "mammig".

Men jag kan inte lämna henne ensam. Hon sitter bara o "gråter" vid dörren. Känns som jag har provat det mesta. Jag har aktiverat henne trött innan jag lämnat henne, gett henne märgben, lämnat henne med en sällskapshund. Men inget verkar fungera.

Men egentligen räcker det med att hon är uppbunden o jag går iväg några meter för att hon ska beté sig så.

Känns som hon lider av separationsångest. Men är det nån som har något tips?

Sv: Lämna ensam

För det första så kanske det är för tidigt, sen gäller det att träna och träna och träna. Lämna korta stunde, ibörjan kanske bara två minuter. Gör ingen stor sak av det utan bara gå ut och sen kom tillbaka utan adjö scener och stora hälsningsscener när du kommer tillbaka.
Sen finns det inga garantier för att det kommer att fungera överhuvudtaget. Våran Springer blev helt hysterisk när vi lämnade honom ensam hemma, vi vet visserligen vad det var som utlöste det hela men det hjälper inte oss... Däremot fungerar det utmärkt att lämna honom i hundgården ensam...

Samma med min hund...han sitter & ylar, låter som man har en varg i lägenheten :crazy: "Aooooooooooooo! Aooooooooou!" :smirk:
Ska försöka träna bort det.
Min kompis hund satt också & grät när hon lämnade honom men det hjälpte att lämna radion på så vart han lugn (hjälper dock inte med min hund)...

Nu kanske inte detta hjälper din hund, men MIN hund blir väldigt stressad av stora ytor. Hon springer rundor, skäller, öppnar fönster och dörrar, biter i sönder saker, rotar bland tvätt osv osv.

Så jag löste det genom att sätta henne i bur... Hon burtränades tidigt eftersom jag visste att rasen hade vissa problem med detta och hon älskar sin bur.

Om hon bara inte hör någon så ligger hon och sover i den i lugn och ro. Dock är det en stor bur, största storleken så hon ligger bra i den och kan sträcka ut ordentligt. Men det är definitivt det bästa jag har gjort med den hunden...

//E

Jag har en rätt liten hall med grind där jag brukade lämna min förra hund. Han brukade äta upp hela lägenheten.

Men det verkar inte fungera på min nuvarande eftersom det enda hon gör är att sitta just i hallen o gnälla. hmm har provat att ha på tv men det går inte heller.

jag kan inte ens gå på toa utan att hon vill följa med. så hon sitter o väntar utanför eller krafsar på dörren.

hmm svårt....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 223
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka