Lämna bort för inkörning - för/nackdelar?

evis

Trådstartare
Jag vet också att det ej är tillåtet med namn i dessa trådar men tips mottages tacksamt på kunniga jordnära "gubbar" (eller gummor) som tar sej an inkörningar, gärna i norra delen av landet. (SKICKA PM!)

I alla fall - är det någon här som lämnat bort sin unghäst för inkörning?
För och nackdelar?

Mitt problem är att jag är så himla ovan när det gäller körning. Har ingen erfarenhet utöver "prova på"-turer i princip. Men jag vill gärna ha unghästen inkörd såpass att jag skulle våga ge mej ut med honom. Tänker att det dessutom vore bra för honom att hamna i en ny miljö och få lite krav på sej.

Finns det folk som har sådan här verksamhet övht?

Sv: Lämna bort för inkörning - för/nackdelar?

Rolf hedqvist! Ett självklart val att ringa först!

Finns en kvinna i stöcksjö som kör in, men vet ej om jag kan rekommendera henne pga okunskap om vilka metoder hon använder. Alla travtränare kör in hästar till rätt pris, men det är ju samma sak där att jag absolut inte vill rekommendera travinkörningar.
Hör av dig till Körsektonen på Hippologum, där finns det en kvinna som är jätteduktig. Vi brukade ha inkörning första timmen av vår söndagsträning. Där kunde man få tre medhjälpare av oss kuskar som ville hjälpa till. Hur det är nu vet jag inte, jag bor ju i stockholm nu.

Tar han alltså emot även inkörningar? :bump:

Jo jag vet att alla travtränare tar emot för inkörning men jag vill inte att han bara ska sättas i vagn och styras iväg :cool:

Min tanke är eventuellt att lämna till inkörning hos en "som kör skolkörning" under hösten/vintern - och sedan eventuellt lämna vidare till en travtränare som får kolla om det går att träna igång för premie nästa höst....

Kvinnan från Hippo - det är inte initialer EL?

Jag är osäker på att göra saker själv med honom på grund av hans psyke. Det är en stenhård häst och jag tror man måste ha erfarenhet för att verkligen "mota Olle i grind" när han "får för sej något". Men Hippo-söndagarna lockar mej med den vuxna hästen, men det är en annan femma! :)

EL? Vem kan det vara...? Nyfiken, kan det vara eva i skellefteå?

Fransson på Vännäs har ju erfarenheter av att köra in, han är körtränare, men vet inte alls om han tar emot någon själv.

Men ring Körsektionen så får du hjälp på något sätt, speciellt om du kan tänka dig att kanske tävla för Ume om några år när din häst galopperat med runda fina språng och krökt nacke på upploppet. Nej, så ska vi inte säga, det är ju lika skoj att tävla trav, man får iallafall en slant när man vinner.
Är det ett kallblod du har?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka