Lämna bort åring

Det är viktigt för unghästar att få gå i flock för att lära sig flockbeteende & kunna umgås med andra hästar. Helst ska de vara i flock redan första året (redan tillsammans med mamman) och tills de skall ridas in (enligt mig). En sommar räcker oftast inte...

Vi tar emot unghästar och det är skillnad på de unghästar som bara gått med mamma (eller möjligtvis en till) på mindre gård hemma och de åringar som är födda i en flock. De som kommer från mindre gårdar har oftast mindre utvecklat språk och ibland till och med så "dåligt" att de andra nästan jagar ut dem ur hagen. Medan det nästan aldrig är problem med dem åringar som gått med mamma + stor flock från start.

Lämna till ett ställe med bra referenser. Kolla runt bland dina kontakter :)
Absolut är det det, han har gått i flock med jämnåriga fram tills nu.

Jag har lämnat bort båda mina uppfödningar från knappa året till ca 2,5, de har då gått på lösdrift i flock med kuperade hagar. Betydligt bättre än att de ska gå i mina platta hagar och stå i box på natten!

Liknande trådar

Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
488
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 063
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 155
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka