Lammhjärta

Pallen

Trådstartare
Har köpt ett slaktat lamm och fick med hjärtat. Någon som vet hur man tillagar det? Tips på recept?

Kan tyvärr inte röka det. Får nog prova att bara steka på det då! Vet du hur länge man ska steka det @athena_arabians ? Försök Googla lite men på vissa ställen står det att det absolut inte ska få för mycket och på andra står det att det ska ha lång tid.

Eller koka det i saltat vatten med lagerblad tills det är genomkokt och sedan skiva tunt till smörgåspålägg?

Öppna upp och putsa bort det som man inte vill äta, skiva och stek lätt, salt, peppar och en skvätt grädde. Hjärta är otroligt mört och fint kött :d så man behöver inte mörda det i stekpannan ;)
Jag fick med ett par njurar med mitt lammkött.

Vad tror du om dem?

(div njurar har mest blivit smörgåsmat tidigare. Aldrig haft lammnjurar i frysen förr)

Vad tror du om dem?

(div njurar har mest blivit smörgåsmat tidigare. Aldrig haft lammnjurar i frysen förr)

Ja alltså, det enda invärtes organ jag äter av djur är hjärta. Resterande får hundarna :D så jag kan dessvärre inte hjälpa dig med tips där, som jag vet funkar och är gott.

Öppna upp och putsa bort det som man inte vill äta, skiva och stek lätt, salt, peppar och en skvätt grädde. Hjärta är otroligt mört och fint kött :d så man behöver inte mörda det i stekpannan ;)

Tack! Det lutar att jag gör det. Orkar inte rigtigt krångliga.

Vad tror du om dem?

Haha alltså ja nu var jag tvungen att kolla igen och har såklart fått med fler delar inkl hjärnan :eek: kollade visst inte så noga igår.

Hjärnan slänger jag nog. Men hjärta och lever försöker jag ge mig på att tillaga imorgon :D

Kan tyvärr inte röka det. Får nog prova att bara steka på det då! Vet du hur länge man ska steka det @athena_arabians ? Försök Googla lite men på vissa ställen står det att det absolut inte ska få för mycket och på andra står det att det ska ha lång tid.

Jag håller med flera andra att ska du steka/grilla ska det inte gå för länge eftersom det som sagt är fint mört kött.

Det blev inte alls bra. Riktigt äckligt faktiskt (och jag är absolut inte kräsen!!) så fick slänga allt :o Kanske var det lukten av hjärna, lever och hjärta innan tillagning som hängde kvar.

Gjorde dock revben i min slowcooker i söndags och det var det bästa kött jag någonsin ätit :love:

Liknande trådar

Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 109
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
632
Senast: Caoimhe
·
Hemmet Jag har fått ett par bitar fin hälleflundra. Men jag har aldrig lagat det och vore tacksam för tips på bra recept.
Svar
4
· Visningar
198
Senast: Mineur
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
274
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?