Lambourghini

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stallflicka
  • Startdatum Startdatum
S

Stallflicka

Hej!

Är det någon som har erfarenheter av att använt hingsten Lambourghini 1028? Hur vart avkommorna? Temperament? Berätta!

Sv: Lambourghini

Jag har fött upp en tvååring efter Lambourghini, ue Ceylon.

Han är ädel och högställd med luftiga, välbalanserade och spänstiga rörelser.
Till temperamentet är han vaken och känslig men inte dum på något sätt. Ser inte spöken utan har bara koll på omgivningen, är lite försiktig. Dessutom är han oerhört lättlärd, har han gjort en sak en gång så är det helt problemfritt gången efter.

Dessutom är han svart med skjuten stjärn och världens sötaste vita överläpp:love:

Hej, har fått 12 Lambourgini-avkommor på 5 olika ston och kan bara konstatera att han är sveriges mest underskattade avelshingst!! Dom blir vackra, eleganta i typen, rörliga och framför allt får dom hans fantastiska temperament och arbetsvilja!! Han lättar upp vilket sto som helst. Rekommenderar honom varmt. Försökte sätta in några bilder, men vet inte ens vad URL är så det fick vara...

För att lägga in bilder krävs att de först finns på nätet t ex photobucket eller liknade sidor. Sedan kan därifrån få adressen till bilden (URL)

Jag väntar en liten efter Lambo, Va med vid betäckning och har några fina bilder (och film) på honom från förra året då han stod nästgårds, reder dock inte ut hur jag skall lägga in dem här. Mitt sto är Pans Kardinal - Bonaparte. Tror det blir kanon! Trodde hon va tom, efter att hon visat tydlig och regelbunden brunst, hela hösten och nu under våren, men jag hade allt fel, nu går det inte ta miste på att den sprattlande stora kulan innehåller en liten krabat. Beräknad någon gång runt den 13 Juni...spännande!!

Emitra det skulle vara jättekul om du kunde få in bilder och filmen på honom ,det finns nästan ingenting att hitta eller se om Lambo .

Mia

Halloj! jag la in en bild på Lambo i bukefalos bildgalleri, nyinlagt, en häst. Bilden tog jag med min mobil, Lambo stod nästgårds förra sommaren, och jag valde mellan Lambo och Rubin, Vill inte ha en skimmel, och blev helt "såld" på Lambo så självklart blev han valet till mitt sto. väntar nu spänt på resultatet, hon är fullgången den 23 juni. Har fler bilder, skall rota fram dem. Jättekul att få träffa honom "in person"

Kul att få se en ny bild på honom!

Ser fram mot fler, mitt sto är seminerad med honom i år, på måndag får jag veta om hon är dräktig:)

Men åhhh!!! Snälla du måste försöka få in bilder och dela med dej!

Jag har också fött upp en Lamboavkomma ue.Ditton Wood** - Hon fick gångartsdiplom på kvalitén och klass 1 hopp. En riktig arbetsmyra enligt ägaren:D

Efter att Görel tipsade mig om denna hingst så har jag blivit mer och mer nerkärad i honom.

Han är ju så underbar!!:love:

Någon som vet vart jag hör av mig för priser och annat?
Ska betäcka mitt sto e Stanford om det vill sig.
Passar han på ett Robin Z sto tror ni?...har ju egentligen sagt att jag inte ska ta fler föl på Novelette(e Primer K ee Robin Z ue Neapel) men hon har aldrig mått bättre än de senaste månaderna som hon haft föl vid sidan.

Är årets pris är kaske inte klart ännu. Men förra året hade han bara leveande fölavgift som då var 7 000 + moms. Alltså ingen språng- dräktighets- eller bokningsavgift.

Eller transportavgift för sperman.

Åtminstone har inte jag fått någon faktura.

Jag väntar en liten efter Lambo, Va med vid betäckning och har några fina bilder (och film) på honom från förra året då han stod nästgårds, reder dock inte ut hur jag skall lägga in dem här. Mitt sto är Pans Kardinal - Bonaparte. Tror det blir kanon! Trodde hon va tom, efter att hon visat tydlig och regelbunden brunst, hela hösten och nu under våren, men jag hade allt fel, nu går det inte ta miste på att den sprattlande stora kulan innehåller en liten krabat. Beräknad någon gång runt den 13 Juni...spännande!!

jodå det kan man!

Har du gjort en dräktighetskoll? En bekant i stallet vakade och vakade i två veckor, stoet var jättetjock, och hon hade sett rörelser men det kom inget, och veterinären kom och kollade och det fanns inget där! Hon kände sig mycket dum som inget misstänkte.

Om du tittar ser du att inlägget du svarade på är gammalt så den du svarade på vet nog om stoet var dräktigt eller inte.

Själv brukar jag inte göra dräktighetskoll efter dygn 45, jag märker på mitt sto om hon är dräktig.

Eller transportavgift för sperman.

Åtminstone har inte jag fått någon faktura.

När jag var i kontakt med Elise *hukar mig* för ett tag sen då jag var intresserad av att använda Lambo, så frågade jag ang transportavgiften.
Hon har ju inte tagit ut den förr, men funderar på att göra det i år, men som hon sade, det är ju inte mycket pengar det handlar om:)

Bay the way. Görel, fin kille du visade i en annan tråd:love:

Förra gången jag använde honom betalade jag även för skicken. Det var när den nu treåriga sötnosen tillvekades. Kan ju säga att förutom luft och spänst i steget hade han nu också en svikt som jag sett hos få andra hästar. Hoppas att det tittar ut en liten tös som är lik storebror:love:

Liknande trådar

Avel Är det någon här som äger/har ägt en häst från Ardas stuteri? Hur är hästarna som kommer därifrån? Har de ett bra temperament m.m.?
Svar
1
· Visningar
321
Senast: LadySara
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 421
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 444
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka