Läkt griffelbensbrott

R

River Dance

Jag ska kolla på en häst i helgen. Ett 7 årigt polskt halvblods sto. Hon hoppar tydligen allt och med en bra teknik. har fina steg och en otrolig galopp. Hon är röntgad i alla ben och senor u.a förutom ett gammalt griffelbensbrott. Hon har aldrig varit halt. Vet ni av någon med detta problem som ändå tävlar och tränar för fullt? Vetrinären vill inte säga något alls. Ägaren hade pratat med en gammal vet. som sa att det problemet har många hästar, och har aldrig lidit av det.
hur ska jag gå till väga i denna situaton?
HJÄLP!!
 
Sv: Griffelbensbrott

Griffelben ställer sällan till problem. Skulle det bli problem opereras de enkelt bort och hästen fungerar vidare som förut.
Jag skulle inte alls vara orolig i ditt fall.

Lycka till med hästköpet!
 

Liknande trådar

Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
458
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 259
Senast: Ida94
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 960
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp