Lågt övertryck och Gravig?

KING88

Trådstartare
Någon som har/haft lågt övertryck (blodtryck) under graviditeten?

Jag har väldigt ofta ont i huvet och är yr och mitt övertryck låg i dag när jag kollade på 107! Har i normala fall lite högre ca 140-150?!!

Någon som vet om det är skadligt för barnet? Fick inget riktigt svar av Mvc när jag ringde!
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

Mitt har alltid legat lågt (även när jag inte är gravid). Denna graviditet har jag haft ett övertryck som legat mellan 100 och 106 vid samtliga mätningar. Lågt blodtryck är inte skadligt för barnet på något sätt, det enda är att du får resa dig lite långsammare t.ex. för att undvika att det svartnar för ögonen/du blir yr.
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

Jag är lågtryckare av födsel och ohejdad vana, det var väl ännu lägre när jag var gravid (låg väl mellan 90-105 tror jag).

Lågt blodtryck är inte farligt, men kan vara väl så obehagligt. Alltså inte heller farligt för barnet.
Du kan hjälpa till att hålla trycket uppe genom att röra på dig ordentligt. Sen får du tänka dig för så att du inte reser dig upp för hastigt, för då kan det svartna lite för ögonen.
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

Jag har som ogravid cirka 85/45, väldigt lågt med andra ord och under graviditeten hade jag runt 90/50. Ingen fara för barnet, men inte så behagligt för mamsen.
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

Tack för era svar! Det va skönt att höra att det inte är någon fara för barnet. Hade inga av dessa symtom under förra graviditeten så man började undra!
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

där ser man hur olika det kan vara från gradivitet till gradivitet

normalt sett ligger mitt blodtryck på 100/60

första gradiviteten låg det på 140/90 på inskrivningen (fick senare havandeskaps förgiftning)

andra gradiviteten så låg det på 85/55

lakrits kan höja blodtrycket lite, det är jobbigt för mamman men absolut ingen fara för bebisen.
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

Jag har legat kring 100/70 alla tre gångerna. Enligt BM har det varit riktigt bra värden.
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

Mitt ogravida tryck är 120/80, gravid har jag varit nere på 90/50.

Svårt att stå länge bara, man får hålla hårt i kundvagnen om man står i kö... ;-)
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

Jag ligger alltid rätt så lågt även när jag inte är gravid.
Däremot har jag fått upp trycket lite nu iom att jag ätit järntabletter.
 
Sv: Lågt övertryck och Gravig?

Jag brukar ha mellan 80-90 i övertryck men nu som gravid är jag för första gången uppe i över 100, det kanske beror på att jag äter järntabletter som vansinnet skriver!?

Jag har dock aldrig känt av någon yrsel eller märkt något om jag reser mig snabbt så jag ska nog ha sådant tryck. BM säger bara att alla värden ser bra ut så det är nog ingen fara för bäbisen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 737
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 239
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 008
Senast: tott
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 331
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp