keilir
Trådstartare
Är gravid med barn nr 2 i vecka 8. Har haft väldigt besvärligt under dagen med lågt blodtryck. Imorse kunde jag knappt stå upp i fem minuter innan jag fick lov att lägga mig med benen högt och då kändes det bättre. Så man kan säga att mellan 9-11 så låg jag mest på golvet med fötterna på en stol. Har sedan kännt av det ett par gånger till idag. Vid ena tillfället hade jag tillgång till blodtrycksmätare som då visade 107/60 efter att jag lagt mig ner och vilat 5-10 min. Det är ju egentligen inte jättelågt men jag oroar mig redan för att jobba på måndag. Jobbar på en dialysmottagning som sjuksköterska och det gäller att vara på alerten. Har tidigare i veckan kännt mig lite yrslig vid ett tillfälle bara annars har jag mer mått illa.
Vet ju att det är bra att röra sig, men det går ju inte så bra om man blir svimfärdig.
Minns inte att jag hade såna här besvär förra gången utan få låg bt på 130-140 syst genom hela graviditeten.
Någon med erfarenhet? Kan man bli sjukskriven?
Vet ju att det är bra att röra sig, men det går ju inte så bra om man blir svimfärdig.
Minns inte att jag hade såna här besvär förra gången utan få låg bt på 130-140 syst genom hela graviditeten.
Någon med erfarenhet? Kan man bli sjukskriven?